تشدید شکاف طبقاتی در آمریکا

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۱:۲۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۲۰۸۸
تشدید شکاف طبقاتی در آمریکا
بر اساس داده‌‌های بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، در نیمه اول سال جاری توزیع ثروت در این کشور، بسیار نامتعادل بوده و دارایی 50 فرد ثروتمند در آمریکا، معادل با دارایی نیمی از جمعیت این کشور است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از بلومبرگ، بر اساس داده‌‌های بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا موجودی و دارایی ثروتمندترین آمریکایی‌ها که تنها یک درصد از جمعیت این کشور محسوب می‌شوند حدود 34.2 تریلیون دلار اعلام شد در حالی که دارایی فقیرترین قشر مردم که 50 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، 2.08 تریلیون دلار است.

بر این اساس دارایی 50 فرد  ثروتمند‌ این کشور، معادل با دارایی 165 میلیون آمریکایی است که تقریبا نزدیک به نیمی از جمعیت کشور  را تشکیل می‌دهند. 

پاندمی کووید 19، بخش اعظمی از انسان‌ها را به سوی فقر سوق داده ولی قشر کوچک میلیاردرها را به شکلی عجیب ثروتمندتر کرده است به صورتی کهثروت 50 فرد ثروتمند در امریکا، از آغاز سال 2020 تاکنون به میزان 339 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بر اساس گزارش منتشره از سوی شرکت تحقیقاتی  ولت اکس، افراد ثروتمند در آمریکای شمالی که دارای ثروتی به میزان حداقل 30 میلیون دلار هستند، به اندازه دوران پیش از پاندمی بر ثروت خود افزوده‌اند.

ثروت خالص این افراد از اواخر ماه مارس تا پایان ماه آگوست، 37 درصد افزایش یافته و به 12.5 تریلیون دلار رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز