اردکانیان در جمع خبرنگاران:

موضوع حوضه‌های آبریز مشترک فقط با همکاری کشورها به نتیجه می‌رسد/ بین ایران و افغانستان زمینه‌های همکاری بسیار وسیع است

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۱۱:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۷۵۰۳۳
وزیر نیرو گفت: موضوع آب در حوضه‌های آبریز مشترک، موضوعی است که فقط با همکاری کشورهای مستقر در این حوضه‌ها به نتیجه می‌رسد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت نیرو  «رضا اردکانیان» روز دوشنبه پس از دیدار و گفت‌و‌گو با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان اظهار داشت: ‌جدای از این که کشوری در پائین‌دست یا بالادست حوضه آبریز واقع شده، همه می‌توانند بر اساس یک نقشه راه مشترک هم منافع و هم هزینه‌ها را به شکل منصفانه‌ای با هم تقسیم کنند.
وی تصریح کرد: تلقی ما این است که بین ایران و افغانستان زمینه‌های همکاری بسیار متنوع و وسیع است و قطعا در این بستر همکاری‌ها، مسائل آب و حفظ محیط زیست هم جایگاه خودش را دارد.
وزیر نیرو گفت: با توجه به توسعه یافتگی مدیریتی که روز به روز در افغانستان شاهد آن هستیم، این موارد از شکل مسئله و چالش خارج خواهند شد و به راه‌حل‌هایی که دربرگیرنده منافع هر کشور است، خواهیم رسید.
اردکانیان با اشاره به در پیش‌رو بودن برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، افزود: نشست با رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به میزبانی تهران، به منظور اطلاع از روند پیشرفت مذاکرات مقدماتی و عرصه‌هایی که قرار است طبق برنامه در آینده نزدیک در کابل مورد بررسی و نهایی شدن قرار گیرد برگزار شد، تا هم گزارشی داده باشیم و هم نقطه نظرات وی را در بحث‌های مرتبط با انرژی، همکاری‌های گمرکی و اقتصادی و سایر زمینه‌های مربوط به کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور دریافت کنیم.
نظر شما