چهارمین میز تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۵۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۸۰۷۱
رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری چهارمین میز تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت صمت، سید محمد مهدی هادوی گفت: در میز چهارم تجهیزات صنعت پتروشیمی قراردادی به اعتبار 60.8 میلیون یورو فی مابین سیراف انرژی و پتروفناوران فاتح منعقد می شود.

وی افزود: پیش از این و با برگزاری 3 میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت پتروشیمی شرایط برای صرفه جویی ارزی بالغ بر 160 میلیون یورو و جلوگیری از واردات تجهیزات مشابه خارجی در این صنعت فرآهم آمده است.

رئیس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در میز اول ساخت داخل صنعت پتروشیمی، شرکت های ماشین سازی اراک و شرکت آذرآب به عنوان سازنده طرف قرارداد برای داخلی‌سازی تجهیزات سنگین پتروشیمی دهلران با ارزش 43 میلیون یورو اقدام نمودند.

هادوی گفت: در میز دوم صنعت پتروشیمی که قرارداد بین سیراف انرژی(کارفرما) و شرکت ماشین سازی اراک به عنوان پیمانکار منعقد شد، داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز به مبلغ ۶۴ میلیون یورو در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در میز سوم صنعت پتروشیمی نیز داخلی‌سازی تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی سلمان فارسی، توسط ماشین سازی اراک به همراه ۱۲ شرکت دیگر به عنوان پیمانکار جمعا به ارزش ۵۲ میلیون یورو در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تاکنون 11 میز تخصصی در راستای تعمیق ساخت داخل در صنایع راهبردی خودرو، مخابرات، تجهیزات صنعت پتروشیمی و صنایع معدنی با هدف بهم رسانی نیازها و توانمندی های صنعتی کشور برگزار شده است که در مجموع کاهش ارزبری بیش از یک میلیون یورو را برای صنعت کشور به همراه داشته است.

هادوی تاکید کرد: برگزاری میزهای تخصصی تعمیق ساخت داخل پیرو فرمان مقام معظم رهبری برای بسترسازی لازم جهت استقلال صنعتی کشور و تکیه بر توان داخلی در دستور کار قرار دارد .

نظر شما