فراهم شدن مقدمات اجرایی واردات در مقابل صادرات

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۲۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۸۹۵۲
فراهم شدن مقدمات اجرایی واردات در مقابل صادرات
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از فراهم شدن مقدمات اجرایی رویه واردات در مقابل صادرات با هماهنگی بانک مرکزی و استفاده از ظرفیت‌های واحدهای تولیدی صادراتی خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش اعظم واحدهای تولیدی صادراتی در خصوص رفع تعهدات ارزی خود بین 1 تا 99 درصد اقدام کرده‌ و تلاش کردند مابقی تعهدات ارزی خود را ایفا کنند، لذا، براساس مدلی که طراحی شده، پیشنهاد گردید اجازه واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز تولید این واحدها تا سقف تعهدات داده شود تا امکان واردات در مقابل صادرات واحدهای صادراتی وجود داشته باشد.

وی افزود: بر اساس این مدل، ارزش صادرات انجام شده و تعهدات صادراتی واحدهای صادراتی مبنای واردات و رفع تعهد قرار گیرد.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کالاهای وارداتی مشمول استفاده از این مدل، توسط معاونت‌های تولیدی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده و ردیف تعرفه‌های اعلامی مد نظر قرار خواهد گرفت.

زادبوم تشویق صادرکنندگانی که 100 درصد تعهدات خود را تاکنون ایفا کرده‌اند را از دیگر برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد و افزود: پیشنهاداتی در خصوص نحوۀ تشویق این دسته از صادرکنندگان به کمیته ماده 2 ارائه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز