مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس عنوان کرد

بازارگردانی؛ رکن صیانت از حقوق سهامداران

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۱۳:۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۸۰۲۰۱
بازارگردانی؛ رکن صیانت از حقوق سهامداران
تعداد ۱۰ پرونده تخلفاتی طی هفته جاری در هیأت رسیدگی به تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار مورد رسیدگی قرار گرفت و در ارتباط با ۸ پرونده نسبت به ناشر و مدیران آن رأی انضباطی صادر شد.به موجب آراء صادره، تعداد ۳۹ نفر از مدیران متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت محکوم شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه، مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: مطابق ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، نخستین هدف ارکان نظارتی بازار سرمایه، حمایت از حقوق سرمایه گذاران با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار است که تدوین قوانین و مقررات در بازار سرمایه بر پایه این هدف مهم صورت می گیرد.

از جمله مقرراتی که گامی موثر در تحقق این هدف والا خواهد بود ، تصویب آیین نامه «حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران» است که اخیراً از سوی شورای عالی بورس به تصویب رسیده است.

سمیه‌سادات آقامیری، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در آیین نامه مزبور به آن اشاره شده و نقش مهمی در ثبات بازار سرمایه ایفا می‌کند، بحث تکلیف بازارگردانی توسط ناشرین اوراق بهادار است که عدم اجرای آن از سوی ناشر تخلف محسوب و حسب مورد مجازات انضباطی برای ناشر و مدیران آن در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به موجب مصوبه مورخ  ۷ مهر ۹۹ هیات مدیره سازمان "کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان موظفند ظرف مهلت ابلاغی از سوی بورس و فرابورس نسبت به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان حسب مورد به بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اقدام کنند" .

به موجب آراء صادره، تعداد ۳۹ نفر از مدیران متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت محکوم شدند. علاوه بر آن (شخص حقیقی) مدیران مذکور به جریمه نقدی نیز محکوم شده‌اند که مکلف‌ هستند آن را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

آقامیری همچنین از رسیدگی به تعدادی از پرونده های تخلفاتی و صدور رای در هفته جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر و در راستانی اجرای آیین نامه مورد اشاره، تعداد ۱۰ پرونده تخلفاتی طی هفته جاری در هیأت رسیدگی به تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار مورد رسیدگی قرار گرفت و در ارتباط با ۸ پرونده نسبت به ناشر و مدیران آن رأی انضباطی صادر شد.

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: به موجب آراء صادره، تعداد ۳۹ نفر از مدیران متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت محکوم شدند. علاوه بر آن (شخص حقیقی) مدیران مذکور به جریمه نقدی نیز محکوم شده‌اند که مکلفند آن را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

آقامیری تاکید کرد:آنچه برای سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان بالاترین رکن نظارتی بازار سرمایه دارای اهمیت است،  اجرای بدون قید و شرط قوانین و مقررات و برخود قاطع با ناقضان آن در راستای حفظ و صیانت از حقوق سرمایه گذاران  است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز