استاندارد ۳۰۰ هزار مرکز توزیع کالا را بازرسی می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۱۴:۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۸۰۲۱۴
استاندارد ۳۰۰ هزار مرکز توزیع کالا را بازرسی می‌کند
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد: برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال، بازرسی از ۳۰۰ هزار مرکز توزیع کالا انجام شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از صدا و سیما، وحید مرندی مقدم  با بیان اینکه در هر بازرسی کالا‌های متعددی مورد بازرسی قرار می‌گیرد افزود: به عنوان مثال در یک فروشگاه زنجیره ای، ۱۰۰ تا ۲۰۰ قلم کالا مورد بازرسی قرار می‌گیرد که این اقدام به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این بازرسی‌ها به مطلع شدن و اطمینان از روند صدور پروانه‌های استاندارد کمک می‌کند.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد درباره بازرسی از جایگاه‌های عرضه بنزین گفت: خوشبختانه وضعیت کشور در این زمینه صعودی است و هر روز وضعیت کیفیت بنزین بهتر می‌شود.
آقای مرندی مقدم از آماده شدن گزارش سازمان ملی استاندارد از وضعیت کیفیت بنزین در سال ۹۸ خبر داد و افزود: در چند روز آینده گزارش این موضوع را به مسئولان ذیربط از جمله وزارت نفت، سازمان محیط زیست و معاون اول رئیس جمهور و مراکز دیگر ارسال می‌کنیم.
وی با تاکید بر این که وضعیت کیفیت بنزین صعودی است و در خصوص بنزین یورو ۴، تقریبا به هدف خود رسیده ایم گفت: استاندارد یورو ۵ را نیز تدوین کردیم.
آقای مرندی مقدم افزود: گام بعدی، رسیدن به استاندارد‌های یورو ۵ است که در صورت تصویب، پالایشگاه‌های کشور ملزم به رعایت استاندارد‌های یورو ۵ خواهند شد.
وی با بیان این که گام به گام کیفیت بنزین را افزایش می‌دهیم ابراز امیدواری کرد: کیفیت لازم را به ویژه از نظر حفظ محیط زیست که برای سلامتی مردم مهم است، به دست آوریم.
آقای مرندی مقدم درباره وضعیت بنزین در سال ۹۸ و میزان تخلفات نیز گفت: براساس مصوبه هیئت دولت، وزارت نفت در توزیع بنزین یورو ۴ موظف بود ۸۰ درصد جمعیت کشور را پوشش دهد.
وی افزود: توزیع بنزین یورو ۴ ابتدا از ۸ کلانشهر آغاز شد و به ۱۵ کلانشهر رسید و بعد ۸۰ درصد جمعیت و سال ۱۴۰۰ به کل کشور خواهیم رسید.
آقای مرندی مقدم گفت: براساس پوشش ۸۰ درصد جمعیت، ما از همه پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه بنزین، نمونه برداری انجام دادیم و نتایج آن آماده شده که به اطلاع مسئولان خواهد رسید که در مرحله بعد رسانه‌ای می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز