قیمت هر انس طلا به ۱۸۷۸ دلار و ۸۱ سنت رسید

۱۳۹۹/۰۸/۱۰ - ۰۸:۳۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۰۴۰۲
قیمت هر انس طلا به ۱۸۷۸ دلار و ۸۱ سنت رسید
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.60 درصد رشد به 1878 دلار و 81 سنت رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، در حالی که روند افزایش ارزش دلار متوقف شده و نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و نگرانی ها حول انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده آمریکا سبب افزایش اشتها برای خرید طلا گشته است، قیمت فلز زرد روز جمعه افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.60 درصد رشد به 1878 دلار و 81 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.64 درصد افزایش به 1879 دلار و 90 سنت رسید.

قیمت طلا در ماه اکتبر شاهد کاهش 0.3 درصدی بود.

تای وونگ تحلیلگر بازار فلزات گرانبها در موسسه بی ام او در این باره گفت: «در حالی که روند افزایش ارزش دلار طی دو روز گذشته متوقف شده، قیمت طلا شاهد اندکی ترمیم بوده است.»

وی افزود: «سرمایه گذاران ارقام فعلی را فرصتی مناسب برای افزایش سرمایه گذاری به طلا در آستانه انتخابات به شدت دو قطبی آمریکا می دانند.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب پس از رسیدن به بالاترین رقم یک ماه اخیر در جلسه قبل، دیروز ثابت بود.

در آستانه انتخابات سوم نوامبر در آمریکا جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در نظرسنجی های سراسری از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان پیش است، اما در ایالت هایی که معمولا رقابتی نزدیک بین این دو حزب در جریان است، فاصله دو نامزد اندک است.

کوین ریچ تحلیلگر موسسه گلوبال گلد مارکت گفت: «فارغ از نتیجه انتخابات، احتمالا قیمت طلا پس از انتخابات آمریکا افزایش خواهد یافت... بسته به بزرگی اقدامات محرک اقتصادی ای که در آمریکا و سایر کشورها به اجرا گذاشته شود... و حجم بالای بدهی های دولتی... فشار زیادی به دلار و سایر ارزهای ملی وارد خواهد شد.» و کاهش ارزش دلار می تواند منجر به افزایش قیمت فلز زرد شود.

نظر شما