آلودگی نفتی هورالعظیم صحت ندارد

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۵۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۱۷۳۸
آلودگی نفتی هورالعظیم صحت ندارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان آلودگی نفتی در هورالعظیم را رد کرد و گفت: جریان نفت در چاه میدان یاران طبیعی بوده و هیچ‌گونه نشت نفت به محیط تالاب گزارش نشده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، محمدجواد اشرفی درباره ویدئویی منتشر شده از جریان نفت در تالاب هورالعظیم، عنوان کرد: این ویدئو مربوط به میدان یاران در شمال تالاب هورالعظیم بوده است که جریان چاه شماره یک یاران به‌منظور پیشگیری از قطع تولید چاه و حفظ تولید صیانتی از میدان مشترک به‌صورت موقت به سمت گودال سوخت برای تثبیت فشار حرکت کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه این چاه به دلیل فشار پایین جریانی با جریان مستقیم به سمت کارخانه بهره‌برداری، تولیدی نمی‌شود و مقرر شده با نصب تجهیزات تفکیک‌گر سیار از این چاه تولید مستمر گرفته شود، اضافه کرد: این فیلم جریان چاه با نرخ تولید محدود به سمت گودال سوخت را نشان می‌دهد و به دلیل پیشگیری از آلودگی محیط زیست و هدررفت سرمایه سوزانده نشده و نفت جریان داده شده به گودال تا زمان نصب و راه‌اندازی تفکیک‌گر سیار با تانکر به واحد بهره‌برداری منتقل و بازیافت می‌شود.

به گفته وی، گودال سوخت ایزوله است و نشت نفت به هور وجود ندارد.

دیروز ویدئویی از جریان نفت در یک گودال آب منتشر شده بود که برخی کاربران آن را نشت نفت در حوضچه پرورش ماهی در خرمشهر عنوان کرده بودند که صحت ندارد.

تالاب هورالعظیم در جنوب غرب کشور در مرز ایران و عراق قرار دارد. یک سوم این تالاب در ایران و دوسوم دیگر در کشور عراق واقع شده است. حدود ۸ هزار هکتار از این تالاب در سال ۱۳۸۷ برای اکتشاف و استخراج نفت به وزارت نفت واگذار شد. میدان‌های آزادگان، یاران و یادآوران در تالاب هورالعظیم فعال هستند.

هورالعظیم یکی از کانون‌های ریزگرد در خوزستان معرفی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز