حضور رئیس جمهور انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از طرح انتقال آب دریا برای مصارف شرب و صنعت هرمزگان و کرمان

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۱۵:۵۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۲۷۵۸
بهره‌برداری از طرح انتقال آب دریا برای مصارف شرب و صنعت هرمزگان و کرمان
قطعه نخست طرح انتقال آب دریا به فلات مرکزی فردا با حضور رئیس جمهور، وزیر نیرو و وزیر صمت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت نیرو، فردا پنجشنبه طرح شیرین‌سازی و انتقال آب دریا برای مصارف شرب و صنعت در استان هرمزگان و مصرف بخش صنعت استان کرمان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، گزارش وزیر صمت از استان کرمان و تقی‌زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزیر نیرو از هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش، این طرح برای مصارف بخش‌های شرب و صنعت در استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد به‌عنوان منبع پایدار به اجرا درآمده و در این طرح از آب دریا به دو شکل آب شور (بدون نمک‌زدایی) و آب شیرین (همراه با نمک‌زدایی) استفاده خواهد شد.

بر این اساس، با صدور مجوز ۲۶ میلیارد متر مکعب در سال نمک‌زدایی آب دریا از طرف وزارت نیرو، نیازهای ۱۷ استان کشور در مناطق ساحلی و فلات مرکزی ایران را تامین می‌کند.

این گزارش می‌افزاید، با اجرای این طرح ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب شور نمک زدایی شده و در نهایت ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین برای مصرف در استان های هرمزگان، کرمان و یزد آماده خواهد شد.

در مرحله نخست این طرح با اجرایی ۳۰۳ کیلومتر تونل، ایستگاه‌های پمپاژ متعدد و تاسیسات برقی مورد نیاز، حدود ۷۰ میلیون متر مکعب آب به منطقه سیرجان در استان کرمان و بخشی از استان هرمزگان به مصارف شرب و صنعت می‌رسد.

نظر شما