فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه داشت

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۹:۰۵:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۳۶۱۴
فدرال رزرو نرخ بهره را ثابت نگه داشت
بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا سیاست نرخ بهره را در بین بازه 0-0.25 درصد بدون تغییر ثابت نگه داشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بیانیه‌ای که توسط بانک مرکزی آمریکا(فدرال رزرو) منتشر شد، آمده است که تصمیم برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره به اتفاق آرا گرفته شده‌است.

در این بیانیه با اشاره به این‌که بانک مرکزی مصمم است از تمام ابزارهای خود برای حمایت از اقتصاد ایالات متحده آمریکا در این دوره دشوار استفاده کند آمده است، با این اقدام از حداکثر اشتغال و ثبات قیمت حمایت خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه، با ذکر اینکه نوع جدید ویروس کرونا ویروس (کووید-19) مشکلات اقتصادی زیادی را در ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان ایجاد کرده، بیان شده که فعالیت اقتصادی و اشتغال همچنان بهبود می‌یابد، اما بسیار پایین‌تر از سطح موجود در ابتدای سال می‌باشد.

در این بیانیه با بیان اینکه تقاضای ضعیف و کاهش قیمت نفت که از قبل صورت گرفته است، تورم را پایین نگه داشته آمده است، به طور کلی شرایط مالی همچنان وضعیت حمایتی دارد.

در بیانیه با تأکید بر اینکه روند اقتصاد به طور قابل توجهی به روند بیماری همه‌گیر بستگی خواهد داشت اعلام گردیده،

"بحران بهداشت  و سلامتی عمومی، در کوتاه مدت فعالیت اقتصادی، اشتغال و تورم را همچنان تحت فشار قرار خواهد داد و در میان مدت خطرات قابل توجهی را برای چشم انداز اقتصادی ایجاد خواهد کرد."

در بیانیه مذکور با اشاره به هدف تامین حداکثر اشتغال و تورم 2 درصدی در دراز مدت، بیان شده، هدف این است که تورم برای مدتی کمی بالاتر از 2 درصد باشد، بنابراین تورم با گذشت زمان به طور متوسط ​​2 درصد و انتظارات تورمی درازمدت نیز در 2 درصد باقی خواهد ماند.

در ادامه خاطرنشان شد که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) تا زمان دستیابی به این نتایج موضع هماهنگ سیاست پولی را حفظ خواهد کرد و تصمیم گرفته شده است که محدوده هدف برای نرخ وجوه فدرال در بین بازه 0-0.25 درصد حفظ شود.

در بیانیه هچنین، گزارش شده است که بانک فدرال به منظور حفظ آرامش عملکرد بازار و کمک به توسعه شرایط مالی هماهنگ، خریدهای اوراق خزانه و اوراق بهادار با پشتوانه رهنی را با مکانیزم فعلی در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داد و از این طریق از روند دادن وام به خانوارها و مشاغل پشتیبانی می‌کند.

با بیان اینکه نتایج اطلاعات دریافت شده از نظر چشم انداز اقتصادی همچنان تحت نظارت خواهد بود اعلام شده است،

"کمیته آماده خواهد بود تا در صورت بروز خطراتی که ممکن است مانع دستیابی به اهداف آن شود، موضع سیاست پولی خود را به طور مناسب تنظیم کند."

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که ارزیابی‌های کمیته، طیف گسترده ای از اطلاعات از جمله تحولات مربوط به بهداشت و سلامتی عمومی، شرایط بازار کار، فشار تورم و انتظارات تورمی و تحولات مالی و بین المللی را شامل خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز