زنگ خطر اتحادیه طلا وجواهر تهران برای معامله‌گران فردایی و کاغذی طلا و سکه

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۳۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۸۳۶۹۱
زنگ خطر اتحادیه طلا وجواهر تهران برای معامله‌گران فردایی و کاغذی طلا و سکه
اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام اینکه معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی غیرقانونی است، به دلالان این نوع معاملات هشدار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی معاملاتی است که هیچ گونه طلا و سکه فیزیکی در آن مبادله نمی شود و این گونه معاملات صوری سبب نوسان بازار شده و غیرقانونی می باشد. اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران ضمن غیرقانونی خواندن این نوع معاملات، به دلالان این گونه معاملات هشدار داد.

در این زمینه اتحادیه طلا و جواهر تهران در اطلاعیه ۳۹ خود در مورخ ۱۳۹۹/۴/۱۶ غیرمجاز بودن و وصف مجرمانه این معاملات را اعلام نموده  و عنوان شده برابر قانون مراجع انتظامی و قضایی با متخلفان برخورد خواهند نمود.

در اخطاری که مجددا اتحادیه طلا و جواهر در این زمینه اعلام کرده، ضمن هشدار نسبت به انجام این معاملات، دلالان این گونه معاملات را از تجمع در برخی محل های بازار و خارج از واحدهای کسی برحذر داشته است.

در این اطلاعیه که به صورت بنر در چندین نقطه از بازار تهران نصب شده است تصریح شده که معامله گران طلای آبشده و سکه باید در محل واحدهای کسبی دارای جواز کسب معتبر از اتحادیه طلا و جواهر تهران داد و ستد نموده و در صورت معامله واحدهای کسبی با دلالان کاغذی و فردایی پس از صدور اخطار، واحد کسبی ایشان برای بار اول پلمب و در صورت تکرار مجدد پروانه کسب بصورت دائم ابطال می گردد.

در اطلاعیه ای که اتحادیه طلا و جواهر صادر کرده آمده است؛ تشکل های مختلف صنفی(خارج از زیر مجموعه وزارت صمت و اتاق اصناف) از قبیل انجمن های صنفی موضوع بند «ک» ماده ی 5 قانون اتاق بازرگانی، مجاز به اعطای مجوز کسب و کار و حمل طلا(کارت کیفی) نمی باشند و همکاران محترم جهت دریافت هرگونه مجوز قانونی برای انجام فعالیت کسبی، صرفاً به اتحادیه طلا، جواهر، جواهر و نقره تهران مراجعه نمایند.

طبق اعلام اتحادیه طلا، جواهر و نقره و سکه تهران کلیه سایت‌ها و کانال‌های اعلام نرخ قیمت طلا و سکه مجاز به اعلام قیمت فردایی یا کاغذی نبوده و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز