رشد بهای جهانی طلا / هر اونس طلا ۱۹۵۹ دلار و ۴۵ سنت شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۳۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۴۹۹۰
رشد بهای جهانی طلا / هر اونس طلا ۱۹۵۹ دلار و ۴۵ سنت شد
به دنبال تضعیف ارزش دلار و امیدواری ها به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی دولت جو بایدن قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.42 درصد افزایش به 1959 دلار و 45 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 0.51 درصد رشد به 1961 دلار و 60 سنت رسید.

هووی لی اقتصاددان بانک او سی بی سی در این باره گفت: «چشم انداز اقدامات محرک اقتصادی جدید سبب رشد قیمت طلا شده و ارزش دلار را کاهش داده است.» شاخص ارزش دلار امروز به پایین ترین رقم 10 هفته گذشته رسید. به گفته لی «این می تواند شروع یک رشد بلندمدت برای قیمت طلا باشد.»

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه توانست حدنصاب 270 رای الکترال لازم برای راهیابی به کاخ سفید را از آن خود کند. به نظر می رسد که جمهوری خواهان کنترل سنا را حفظ کرده اند، اما تا زمانی که سرنوشت انتخابات میان دوره ای در جورجیا در ماه ژانویه تعیین نشده، ترکیب نهایی آن مشخص نخواهد بود.

دانیل هاینس، تحلیلگر موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «یک سنای دو پاره نشان می دهد که تصویب بسته های محرک مالی دشوار خواهد بود. بنابراین احتمالا همچنان عده ای از ورود به بازار طلا امتناع می کنند.»

وی افزود: «اما با این حال احتمالا فدرال رزرو اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را به کار خواهد گرفت.»

روند بی سابقه چاپ پول و نرخ پایین بهره در کشورهای جهان طی ماه های گذشته که با هدف مهار تبعات مخرب اقتصادی بحران کرونا اتخاذ شده سبب افزایش قابل توجه قیمت طلا شده است.

از آنجایی که اقتصاد جهانی همچنان تحت تاثیر کروناست، سرمایه گذاران پیش بینی می کنند نرخ پایین بهره و تضعیف دلار همچنان تداوم داشته باشد و همین مسئله اشتها برای خرید طلا را بالا نگه می دارد.

نظر شما