نواک مسئول روابط مسکو و اوپک باقی می‌ماند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۵۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۵۷۱۸
برخی منابع اعلام کردند که با وجود ارتقای نواک به سمت معاون نخست‌وزیری روسیه، وی همچنان مسئول روابط مسکو و اوپک خواهد بود.

به گزارش برنا به نقل از رویترز از مسکو، سه منبع صنعتی روز دوشنبه (۱۹ آبان‌ماه) اعلام کردند که الکساندر نواک، وزیر انرژی پیشین روسیه که به مقام معاونت نخست‌وزیری روسیه ارتقا یافته، همچنان قرار است به‌عنوان نماینده اصلی مسکو در اوپک باقی بماند و به برقرای ثبات در هنگام نوسان‌های بازار نفت کمک کند.

میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه روز دوشنبه پیشنهاد کرد که نیکولای شولگینوف، مدیرعامل ۶۹ ساله شرکت برق آبی روشیدرو جایگزین نواک شود. 

نواک ۴۹ ساله از سال ۲۰۱۲ وزیر انرژی روسیه بوده و هدایت مذاکرات روسیه با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس را که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ امضا شد، به‌عهده داشته است.

نواک در نخستین اظهارات عمومی خود پس از انتصابش گفت: هم‌زمان با شولگینف بر راهبرد انرژی روسیه نظارت خواهد کرد.

نشست بعدی اوپک پلاس درباره تولید نفت در آینده، پیش از نشست رسمی اوپک (در تاریخ‌های دهم و یازدهم آذرماه) برگزار می‌شود.

یکی از منابع صنعتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: نواک همچنان مسئولیت روابط اوپک را حفظ می‌کند، در حالی که احتمالاً شولگینف بر بخش برق نظارت می‌کند.

نواک مجبور شده است منافع مختلف تولیدکنندگان نفت روسیه مانند روسنفت، به رهبری ایگور سچین (متحد قدرتمند پوتین) و لوک اویل، به رهبری وگیت الکپروف (کهنه‌کار نفت) را هدایت کند.

این منبع گفت: شولگینف ابزار لازم (نفوذ و ارتباطات سیاسی) برای ایجاد تعادل بین سچین و الکپروف را ندارد.

وزارت نفت روسیه از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

 

نظر شما