ساماندهی بازار پول و سرمایه و تثبیت نرخ ارز باید در اولویت برنامه های دولت باشد

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۲:۳۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۷۴۲۹
ساماندهی بازار پول و سرمایه و تثبیت نرخ ارز باید در اولویت برنامه های دولت باشد
سخنگو و نائب رئیس دوم اتاق اصناف ایران گفت: درحال حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و همچنین رکود و تورم حاکم بر بازار خواسته همه فعالان اقتصادی و مردم ساماندهی بازار پول و سرمایه و تثبیت نرخ ارز از سوی دولت است.

به گزارش برنا به نقل از اتاق اصناف ایران، مجتبی صفایی اظهار داشت: نمی‌توان پول و سرمایه مردم را نادیده گرفت و بی تفاوت بود، برخی از سرمایه های بیرونی در لایه های پنهانی آثار مخربی را در دراز مدت دارند، در حال حاضر عدم ثبات نرخ ارز یکی از دلایل اصلی جابجایی سرمایه مردم به سمت بازار بورس، سکه، طلا، خودرو و مسکن هست و افزایش لحظه ای نرخ ارز مشکلات عدیده ای را برای اقتصاد کشور به دنبال داشته است که بازار امروز کشور این مسائل را برنمی تابد.
وی تصریح کرد: اصناف با تمام توان در کنترل، بازرسی و نظارت بازار تلاش می‌کنند، اما زمانی بازرسی ها و کنترل ها جواب می‌دهد که بتوان بازار افسار گسیخته نرخ ارز را کنترل کرد چرا که امروز نرخ ارز متغیر اصلی در قیمت گذاری شده است .
صفایی اظهار کرد: بازرسی و نظارت اصناف با وجود تمام مشکلات اعم از سخت افزاری و نرم افزاری و کمبود هایی که وجود دارد، مشغول فعالیت هستند اما مساله اصلی عدم ثبات نرخ ارز است که باعث چندنرخی شدن کالاها در بازار می شود و تفاوت نرخ ها را شاهد هستیم و این مساله نیاز به تدبیر جدی از سوی دولت دارد و نباید کار را رها کرد.
وی بیان کرد: دشمنان ایران به دنبال نداشتن استقلال کشور ما هستند و ضروریست که تلاش بیشتری صورت بگیرد و تصمیمات درست و کارشناسی شده برای هدایت بازار سرمایه و بورس دیده شود تا اقتصادکشور بیش از این آسیب نبیند و نیاز امروز کشور تثبت نرخ ارز برای یک دوره تعریف شده است که بر اساس آن بتوان برای صنعت و اقتصاد کشور برنامه ریزی کرد .

نظر شما