تثبیت نرخ تورم تولیدکننده در تابستان

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۴:۵۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۹۲۴۳۵
تثبیت نرخ تورم تولیدکننده در تابستان
نرخ تورم تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ٢٣,٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل بدون تغییر بوده است.

به گزارش برنا، بر اساس گزارش مرکز آمار  میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان سال ١٣٩٨، ٤٠,٧ درصد افزایش دارد. میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان سال ١٣٩٨، ٤٠,٧ درصد افزایش دارد.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٢٧,٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ١٥.٨ درصد افزایش داشته است. بیش­ترین تورم فصلی تولیدکننده مربوط به بخش صنعت (٣٧.٠ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل کشور  نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٤٠,٧ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل ٢٨.٧ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان به ازای تولید کالاها و خدماتشان در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان سال ١٣٩٨، ٤٠.٧ درصد افزایش دارد. در میان بخش­ های مختلف تولیدی کم­ترین نرخ مربوط به بخش کشاورزی (٢١.٩ درصد) و بیش­ترین نرخ مربوط به یخش معدن (٦٩.١ درصد) می ­باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به دوره مشابه در سال قبل به ٢٣,٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل بدون تغییر بوده است. در فصل مورد بررسی، در میان بخش ­های اصلی تولیدی در کشور، کم­ترین تورم سالانه مربوط به بخش کشاورزی ( ١٠.٩ درصد) و بیش­ترین آن مربوط به بخش معدن (٤٤.٠ درصد) است.

نظر شما
پرونده ویژه