با حکم مراجع انتظامی صورت گرفت

خداحافظی ۲۱ مدیر بورسی با «صلاحیت»!

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۱۱:۰۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۹۲۷۷۸
خداحافظی ۲۱ مدیر بورسی با «صلاحیت»!
امروز معاون حقوقی سازمان بورس عنوان کردطبق احکام صادره از مرجع انتظامی در ادامه اقدامات نظارتی سازمان بورس، ۲۱ نفر دیگر از مدیران به سلب صلاحیت ۶ ماهه و جریمه نقدی و ۴ شرکت به اخطار کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.

به گزارش برنا؛ مدیران بورسی در این روزها خبرساز هستند؛ مدیرانی که به قوانین بی توجه بودند و در نهایت صلاحیت آنها سلب شد. چندی قبل بود که سید محمد حسینی، مدیر حقوقی بورس تهران در نامه‌ای به شرکت‌های بورسی اعلام کرده بود که پیرو مصوبه ۷ مهر ماه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، در صورتی که شرکت‌های بورسی اقدام به امضای قرارداد بازارگردانی و معرفی صندوق بازارگردان تا یکشنبه ۲۵ آبان نکنند، وفق ماده ۵۲ قانون اوراق بهادار به مراجع قضائی معرفی و از این شرکت های بورسی شکایت خواهند شد و در طی روزهای اخیر این برخوردها رنگ واقعیت گرفت. از سوی دیگر براساس مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، کلیه ناشران اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان، مکلف به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی حداقل یک بازارگردان حسب مورد به بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران ظرف مهلت ابلاغی از سوی بورس تهران و فرابورس ایران شده بودند که برخی چنین مسیری را طی نکردند و نتیجه آن سلب صلاحیت مدیران بورسی متخلف شد.

*سلب صلاحیت 21 مدیر بورسی

 آنچه امروز از سوی جعفر جمالی بیان شد، خبر جدیدی نبود چنانکه او در اول آذر هم در رابطه با شرکت‌های متخلفی که به امر بازارگردانی نپرداخته‌اند، گفته بود: در ‌ادامه رسیدگی به پرونده‌های تخلفاتی مربوط به بازارگردانی و بازار سازی  به پرونده چهار ناشر رسیدگی شد که هر چهار شرکت در مرحله رسیدگی بدوی متخلف شناخته شدند. وی با بیان اینکه ۲۱ نفر از مدیران به دلیل تمرد از اجرا یا اجرای ناقص مقررات از تصدی سمت مدیریت در ناشران اوراق بهادار، نهاد‌های مالی و تشکل‌های خود انتظام به مدت ۶ ماه سلب صلاحیت شدند، اظهار کرد: این ۲۱ نفر به علاوه شخص حقیقی مدیران به پرداخت جریمه نقدی نیز محکوم شدند. معاونت حقوقی سازمان بورس افزود: در ضمن به شرکت‌های - شخص حقوقی که به عنوان  ناشر به حساب می آیند نیز اخطار کتبی ارسال شده که این محکومیت برای شرکت آن ها  دارای آثار حقوقی است.

*اخطار به ۳۱ حقوقی دیگر

جمالی تصریح کرد: بدین ترتیب تعداد مدیرانی که به دلیل عدم اجرای مقررات بازار گردانی تاکنون متخلف شناخته شده اند به ۱۵۷ نفر رسیده که از این مجموع ۳۱ ناشر (شخص حقوقی نیز تاکنون) اخطار کتبی دریافت کرده اند. اگر مدیران شرکت‌ها تا پایان مهلت یک هفته‌ای خود به اخطارشان بی‌توجه باشند قطع به یقین تصمیم انضباطی برای آن ها اتخاذ خواهد شد. وی توضیح داد: چناچه عدم تمکین و تمرد از مصادیق جرایم اقتصادی و یا اخلال اقتصادی باشد، به قوه قضاییه  ارجاع خواهند شد تا در آنجا به پرونده آن ها رسیدگی شود.

*پدرخوانده ها در نوبت هستند

 در همان روز محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس در توئیتی چنین عنوان کرد که :« در اخبار آمده است که ۲۱ مدیر بورسی سلب صلاحیت شدند، آیا نوبت به پدرخوانده ها و دست های پنهان هم خواهد رسید؟»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز