مطالب مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۱۹:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۵۰۸۱
مطالب مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، شنبه هشتم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

حداقل افزایش دستمزد کارگری 40 درصد است

دستمزد باید با توجه به شرایط اقتصادی باشد. البته برای گفتن عدد بسیار زود است ولی با توجه به کاهش قدرت خرید کارگران و در صورتی که دولت اصرار به افزایش 25 درصدی دستمزد کارمندان داشته باشد، نمی‌توان دستمزد کارگران در سال آینده را کمتر از 40 درصد افزایش داد.

 

دلار زیر 22 هزار تومان نمی‌رود

اقتصادی منطقی نیست که قیمت دلار زیر 22 هزار تومان برود. هر اتفاقی بیافتد – از منفی‌ترین تا مثبت‌ترین اتفاق – میانگین کف قیمتی روی همین عدد 22 هزار تومان خواهد بود. چون زیر این قیمت از نظر اقتصادی منطقی نخواهد بود. پایین‌تر از این قیمت، برنامه برخی شرکت‌های صادراتی را بهم می‌زند و بالاتر از این هم مسائل تورمی ایجاد می‌کند.

 

ترکیه به دنبال دور زدن ایران است

طبق داده های وزارت بازرگانی ترکیه، ایران معمولا مازاد تجاری زیادی با ترکیه دارد، اما از زمان خروج ترامپ از توافق هسته ای در سال 2018، این میزان کاهش یافته است. حالا برای اولین بار از سال 2016، ایران در مسیر کسری تجاری با ترکیه است. تجارت کل ایران و ترکیه سال 2019 نسبت به سال 2016، 38 درصد کاهش یافته است.

 

قرعه کشی پیش فروش آذر ماه محصولات سایپا آغاز شد 

مراسم قرعه 9 محصولات گروه خودروسازی سایپا شامل، ساینا با رینگ فولادی، شاهین، کوییک دنده ای، کوییک.آر، تیبا صندوقدار با رینگ فولادی، تیبا 2 با رینگ فولادی، سایپا 151، نیسان تک سوز با لاستیک رادیال و نیسان دوگانه سوز با لاستیک رادیال با حضور نهادهای نظارتی و مسئولان این شرکت خودروسازی آغاز شد.

 

تهران دارنده کمترین و ایلام بیشترین نرخ تورم آبان‌ماه

 در آبان ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٧٥ واحد رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٢ درصد افزایش نشان می‌دهد.در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای کشور مربوط به استان ایلام با ٨.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان تهران با ٣.٢ درصد افزایش است.

 

تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن با تداوم کاهش نرخ ارز

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهریاری گفت: در صورت ماندگاری نرخ ارز روی رقم های فعلی رفتار هیجانی بازار تمام شده و قیمت مسکن با نرخ های منطقی به مرحله ثبات می رسد و ماهیانه با رشد قیمت مواجه نیستیم.

 

پیش‌بینی تورم چهار ماهه پایانی سال 99

با توجه به نرخ تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، در صورت تورم ماهانه 1 الی 4 درصدی برای 4 ماه باقیمانده سال، پیش‌بینی می شود تورم سال جاری حداقل بین 35 الی 39 درصد در نوسان باشد.

 

 
 

 

 

 

 

 

 

نظر شما