یک کارشناس اقتصادی:

هر اقدامی در جهت خروج از برجام خلاف منافع ملی است

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۵۷۸
هر اقدامی در جهت خروج از برجام خلاف منافع ملی است
کاهش همکاری ایران با کشورهای اروپایی آن هم دقیقا زمانی که امکان بازگشت آمریکا به توافق هسته ای وجود دارد، باید مورد بررسی دقیق کارشناسان قرارگیرد.

به گزارش برنا؛ موافقت نمایندگان با بررسی دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای خروج از برجام سرآغاز حرکتی از سوی نمایندگان مجلس به منظور خروج ایران از توافق هسته‌ای است. اقدامی که احتمالا به بهانه اقدامات اخیر گروه‌های تروریستی در ترور یکی از دانشمندان ایرانی در دستور کارقرار گرفته است.

 مهدی پازوکی، اقتصادان در گفت‌وگو با برنا در خصوص موافقت نمایندگان با بررسی دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای خروج از برجام، گفت: برجام مهم‌ترین دستاورد دستگاه دیپلماسی ایران است که با اقدامات ترامپ در تحریم یک جانبه و غیر قانونی، قدرت اثرگذاری خود را از دست داده است. دستاوردهای اقتصادی برجام در زمان اوباما از جمله افزایش سطح فروش نفت و مراودات مالی با جهان، حتی بر مخالفان داخلی برجام هم پوشیده نیست.

وی افزود: کاهش همکاری ایران با کشورهای اروپایی آن هم دقیقا زمانی که امکان بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای وجود دارد، باید مورد بررسی دقیق کارشناسان قرارگیرد.

 پازوکی تاکید کرد: مجلس نباید دست به این اقدام سیاسی بزند. زیرا نباید در زمین تندروهای آمریکا، صهیونیست‌ها و کشورهای مرتجع منطقه بازی کرد. دشمنان ایران و نظام در تلاشند که روابط ایران با کشورهای جهان خصوصا اتحادیه اروپا قطع شود.

 این کارشناس اقتصادی تاکیدکرد: این طرح فارغ از محتوای آن چون بر کاهش تعهدات ایران در برجام اثر می گذارد، هیچگونه دستاورد اقتصادی برای جامعه ایران خصوصا قشری که زیر فشار اقتصادی است، ندارد.

 پازوکی در پایان گفت: نباید دست به اقدامی زد که بر میزان تنش در منطقه افزوده شود. نباید طوری در ایران اقدام کرد که خواسته تندروها در غرب به ثمر بنشیند. نمایندکان مجلس باید قوانینی را به تصویب رسانند که از میزان فشارها بر ایران کاسته شود.  از نظر من هر اقدامی در جهت خروج از برجام موافق با منافع ملی نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز