برنا گزارش می‌دهد؛

پایه پولی چقدر کم شد؟ +جدول

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۹۸۳
پایه پولی چقدر کم شد؟ +جدول
نرخ رشد نقدینگی از حدود 27 درصد در شهریور سال 98 به سوی افزایش سیر کرد تا در شهریور 99 به حدود 36 درصد برسد.

به گزارش برنا، آمارهای بانک مرکزی از نرخ رشد نقدینگی و پایه پولی در بازه زمانی شهریور 98 تا شهریور 99 نشان می دهد که نرخ رشد پایه پولی از حدود 25 درصد به نزدیک 40 درصد در خرداد امسال رسید اما دوباره در شهریور ماه به حدود 25 درصد بازگشت.

در همین بازه زمانی، نرخ رشد نقدینگی از حدود 27 درصد در شهریور سال 98 به سوی افزایش سیر کرد تا در شهریور 99  به حدود 36 درصد برسد.

کمترین رقم نرخ رشد نقدینگی در این بازه یک ساله مربوط به شهریور سال 98 و بیشترین رقم مربوط به شهریور 99 است. در همین مدت، بیشترین نرخ رشد پایه پولی در خرداد ماه با رقم حدود 40 درصد و کمترین مربوط به مهر سال 98 با حدود 24 درصد ثبت شده است.

رشد نقدینگی

به گزارش برنا، در مهر ماه امسال نیز رئیس کل بانک مرکزی از رشد ۵.۴ درصدی پایه پولی و رشد ۱۵.۵ درصدی نقدینگی در پایان شش‌ماهه اول امسال نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ است خبر داده بود. همتی گفته بود که «با توجه به تعدیل اصلاح انجام شده در نرخ سپرده قانونی که به خاطر مساعدت به بانک‌ها در پرداخت وام‌های کرونا انجام شده بود و همچنین اقدامات احتیاطی که به زودی دنبال خواهد شد، در ادامه سال شاهد تعدیل نرخ رشد نقدینگی خواهیم شد.»

نظر شما