یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با برنا:

پروتکل الحاقی سپر ایران در برابر بدخواهان است / خروج ایران مانع فروش نفت به اندک متحدان‌مان می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۱:۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۹۷۳۲۳
پروتکل الحاقی سپر ایران در برابر بدخواهان است /  خروج ایران مانع فروش نفت به اندک متحدان‌مان می‌شود
هرچند آمریکا خریداران نفت را از خرید نفت ایران منع کرده اما در حل حاضر به کمک دوستانمان با وجود تحریم های آمریکا بخشی از نفت ایران خریداری می شود.

 به گزارش برنا؛ طرح کاهش تحریم ها در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. طرحی که تا این لحظه ضمن تصویب کلیات، در بند یک آن مصوب شده سازمان انرژی اتمی موظف به افزایش سقف غنی سازی به 20درصد است. بسیاری معتقدند مجلس نمی تواند به این موضوع ورود کند  و شورای امنیت ملی است که در مورد خروج ایران از پروتکل الحاقی تصمیم می گیرد.

 حسن مرادی کارشناس اقتصادی در ارتباط با این طرح به برنا گفت: بر جام با فشارهای آمریکا به حاشیه رفته است. با این وجود عضویت ایران در پروتکل الحاقی همانند سپری در برابر دشمنان  است. بسیاری معتقدند  عضویت ایران در این پروتکل  ما را مجبور به رعایت اصولی می کند که برای غرب حائز اهمیت است. اگر هم از پروتکل به واسطه قانون مصوب مجلس خارج شویم، مشکلاتی به وجود خواهد آمد. وزارت خارجه هشدار داده تصویب این قانون در مسیر ارتباط ایران با اروپا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. از این روست مهلت یک ماهه اجرای قانون به دو ماه تغییر کرده است. نباید اقدامی  صورت گیرد که موجب تحریک طرف مقابل شود. باید به گونه ای حرکت کنیم که همواره ایران در جامعه جهانی پایبند به تعهداتش باشد.

 این کارشناس حوزه انرژی گفت: هرچند آمریکا خریداران نفت را از خرید نفت ایران منع کرده اما در حل حاضر به کمک دوستانمان با وجود تحریم های آمریکا بخشی از نفت ایران خریداری می شود. همین موارد موجب شده با ورود ارز حاصل از فروش نفت به سیستم اقتصادی جلوی جهش های قیمت دلار گرفته شود همان طور که در هفته های گذشته شاهد کاهش نرخ ارز نیز بودیم اما اگر ایران از پروتکل خارج شود، آنگاه آنها اعلام خواهند کرد چون در گذشته ایران پروتکل را اجرا می کرده می‌توانستیم بخشی از نفت ایران را بخریم!

به گزارش برنا، ایران بارها اعلام کرده که به  برجام  پایند است و اگر گزارش اشتباهی در مورد ایران اعلام می شود، مغرضانه و از سوی صهیونیست هاست. از این جهت آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همواره از  رعایت پروتکل توسط ایران تقدیر کرده است. به نظر می رسد نباید اقدامات هیجانی در مجلس صورت گیرد که بر میزان فشارهای اقتصادی بر مردم افزوده  شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز