مطالب مهم گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۰۹/۱۴ - ۱۹:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۱۸۲
مطالب مهم گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، چهاردهم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

نفت به 50 دلار می‌رسد

 علائمی در دست است که ایران و ونزوئلا در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱ به بازار باز گردند و مازاد عرضه، قیمت‌های جهانی را، تحت تاثیر قرار دهد. البته تا پایان امسال که تنها ۳ هفته کاری مفید از آن باقی است، احتمال افزایش قیمت برنت تا نزدیکی و آستانه ۵۰ دلار در بشکه، امکان‌پذیر است.

 

واریز وام یک میلیونی یارانه بگیران بدون درآمد ثابت

نخستین لیست این افراد شامل چهار میلیون و ۵۱۵ هزار و ۶۵۱ نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و فاقد درآمد ثابت هستند و تعداد ۱۴۷ هزار و ۲۹۲ نفر از یارانه بگیران که در مراحل قبلی موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده بودند (در مجموع چهار میلیون و ۶۶۱ هزار و ۱۵ نفر) روز گذشته پرداخت شد که از محل یارانه معیشتی طی ۳۱ قسط ۳۵ هزار تومانی تسویه می شود.

 

 

 فهرست صنوف مجاز به فعالیت در تهران

اتاق اصناف تهران با توجه به وضعیت نارنجی شهر تهران اعلام کرد:‌ مشاغل گروه یک و ۲ از جمله پاساژها از فردا (شنبه) در تهران تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت هستند.براساس این اطلاعیه ۲۶ رسته مشاغل گروه یک شامل کارخانه های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته؛ مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تامین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه و تهویه هوا، پالایشگاه ها و جایگاه های عرضه سوخت؛ حمل ونقل عمومی کالا و مسافرِ برون شهری شامل ریلی، هوایی، جادهای ودریایی؛ حمل ونقل عمومی درون شهری؛ ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی؛ فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه وتره بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته؛ مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی نانوایی(تولید فراورده های نانوایی) از جمله این مراکز هستند.


لغو سفارش فروش ۲۵۰ هزار سهام عدالت

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بیش از ۲۵۰ هزار نفر بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان سفارش فروش سهام عدالت خود را لغو کردند.سهام عدالت در مقطعی نقش مهمی را در بازار سرمایه ایجاد و تبدیل به متعادل کننده بازار شد و تعادل را در بازار بوسیله عرضه‌ها ایجاد کرد، زیرا زمانی که بازار عطش خرید داشت سهام عرضه شد و عطش خرید فروکش کرد، همچنین سهام عدالت در زمانی که صف‌های فروش تشکیل شده بود، فشار فروش را افزایش داد.

 

تداوم فروش سهام عدالت

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت اعلام کرد: فروش سهام عدالت متوقف نشده و به صورت خرد و بلوکی ادامه دارد، شهروندان می‌توانند متناسب با شرایط بازار این اقدام را انجام دهند. دارایی سهام عدالت قابل توجه است و به جرات می توان گفت بازار خرد ۳۶ شرکت موجود در سهام عدالت در دست مشمولین این سهام است که شاید بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

 

کاهش 10 تا 15 درصدی نرخ مسکن

نه تنها عرضه در بازار افزایش یافته بلکه بیش از 10 تا 15 درصد نیز \قیمت های پیشنهادی توسط فروشندگان کاهش یافته است. بخش مسکن بعد از کاهش تلاطم بازار ارز وارد دوران رکود شد و این روزها تنها متقاضی واقعی است که به دنبال فایل خرید می گردد و اکثر اشخاصی که طی چند سال گذشته به منظور کسب سود و حفظ سرمایه وارد این بازار شده اند، فروشنده شده و حاضرند با تخفیف نیز ملک خود را به فروش رسانند. از سوی دیگر اخباری که از وضعیت خرید و فروش در حاشیه تهران و از شهرهای پرند و پردیس به گوش می رسد این است که  قیمت مسکن مهر در این شهرها حدود 20 درصدکاهش یافته است.

 

پروتکل الحاقی سپر ایران در برابر بدخواهان است

 بر جام با فشارهای آمریکا به حاشیه رفته است. با این وجود عضویت ایران در پروتکل الحاقی همانند سپری در برابر دشمنان  است. بسیاری معتقدند  عضویت ایران در این پروتکل  ما را مجبور به رعایت اصولی می کند که برای غرب حائز اهمیت است. اگر هم از پروتکل به واسطه قانون مصوب مجلس خارج شویم، مشکلاتی به وجود خواهد آمد. وزارت خارجه هشدار داده تصویب این قانون در مسیر ارتباط ایران با اروپا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. از این روست مهلت یک ماهه اجرای قانون به دو ماه تغییر کرده است. نباید اقدامی  صورت گیرد که موجب تحریک طرف مقابل شود. باید به گونه ای حرکت کنیم که همواره ایران در جامعه جهانی پایبند به تعهداتش باشد.

 

مجلس دست به خود تحریمی نزند

 اخیرا همتی، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است در ماه های اخیر انتظارات غیر تورمی ایجاد شده است. چنین طرحی عملا شرایط را  معکوس خواهد کرد. همچنان که مشاهده کردیم  نرخ دلار مقداری افزایش یافته و روند کاهشی بازار در هفته های قبل متوقف شده است.  بر جام با تاکید مقامات عالی نظام به تصویب رسید.  بعید است که در بین عقلای نظام کسی در شرایط فعلی موافق  اقدامی  باشد که موجب افزایش فشار بر ایران گردد. حسن نیت ایران برای جهان به علت  در چارچوب قرار گرفتن  برجام  است. حال اگر قرار است اقدامی بر خلاف این رویه صورت گیرد، خود تحریمی است و نباید بهانه به دست اروپایی ها داد. زیرا آنها در تلاشند آمریکا را مجاب به اجرای برجام کنند.

 

 

 
 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز