رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت‌وگو با برنا:

هیچ کمبودی برای میوه شب یلدا نداریم

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۶۲۵
هیچ کمبودی برای میوه شب یلدا نداریم
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد که بازار، هیچ کمبودی برای میوه شب یلدا ندارد.

اسدالله کارگر در گفت‌وگو با برنا، گفت: میوه و مرکبات در طول همه گیری کرونا و در کاهش شیوع بیماری و تاحدی در پیشگیری یا بهبود حال هم وطنان کمک کننده بوده است. مشکلاتی هم در این زمینه وجود داشته که می توان به کاهش مصرف به دلیل کم شدن دورهمی ها و کم شدن کار رستوران ها اشاره کرد. همین مساله باعث شده در رکود مصرف باشیم. وقتی مراسم کم می شود، خرید هم کاهش می یابد. البته این مساله تنها مربوط به مناسبت ها نیست. شب یلدا هم جزء همین مراسم است. هر ساله شب یلدا و عید را داریم که امیدواریم تا آن زمان قدری کم شود که مردم هم بتوانند دور هم باشند.

وی عنوان کرد: از طرفی هم طبق دستورات ستاد مبارزه با کرونا، گفته شد که مردم احتیاط و دورهمی ها را کمتر کنند. همین هم باعث شد دور هم جمع شدن ها کم شود و در این تعطیلات اجباری هم قدری آمار کاهش یافت و امیدواریم به صفر برسد. اما در مجموع بخش خصوصی هر ساله برای تامین مواد موردنیاز شب یلدا فعالیت می کند تا کمبودی در بازار احساس نشود.

کارگر گفت: گزارش های شفاهی که دیروز و امروز و البته آخر هفته گذشته به دستم رسیده نشان می دهد که میوه به وفور در بازار وجود دارد. این نکته مثبتی است که کشوری چهار فصل هستیم و میوه همیشه به وفور یافت می شود و کمبود کالا نداریم. برای یکی دو شب هم قطعا مشکلی برای تامین میوه موردنیاز نخواهیم داشت چون رقم خاصی نیست.

وی در خصوص رکود مصرف میوه که در یک دوره همه گیری کرونا احساس می شد، گفت: بر اساس گزارش های شفاهی که به دستم رسیده، الان وضعیت بهتر است و حتی می توان گفت به وفور مصرف رسیدیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز