امید به بهبود قیمت نفت ادامه دارد

پنجمین هفته رشد قیمت برای نفت

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۲:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۸۴۹
پنجمین هفته رشد قیمت برای نفت
در میان خوش‌بینی نسبت به افزایش تقاضا و واکسن کرونا، نفت به بالاترین سطح از ماه مارس تاکنون رسیده است.

نفت برای پنجمین هفته متوالی با حمایت توافق اوپک پلاس، افزایش قیمت داشت. همچنین بازار به دور دیگری از محرک‌های اقتصادی ایالات‌متحده امیدوار است. بلومبرگ گزارشی دراین‌باره منتشر کرده است.

روز جمعه معاملات آتی نفت در نیویورک و لندن در بالاترین سطح نه‌ماهه قرار گرفت. قبل از اینکه واکسن کرونا به‌طور گسترده در دسترس قرار بگیرد، نشانه‌های پرداخت محرک مالی ایالات‌متحده که می‌تواند تقاضا را تا حدودی بهبود بخشد، باعث این رشد قیمت شده است.

پس‌ازآنکه اوپک پلاس به توافق دست‌یافت، قیمت‌ها رو به افزایش گذاشت. حین جلسات اوپک پلاس نگرانی از عدم توافق کشورهایی که قصد داشتند بیشتر از حد مجاز تولید کنند وجود داشت. توافق جدید اوپک پلاس شامل افزایش 500 هزار بشکه در روز از ماه آینده است. همچنین قرار است جلسات ماهانه برگزار شود تا درباره اقدامات بعدی تصمیم‌گیری شود.

مایکل لینج، رئیس شرکتی تحقیقات استراتژیک و اقتصاد گفت: در ابتدای هفته، این احساس وجود داشت که محرک مالی وجود نخواهد داشت، اما حالا به نظر می‌رسد حداقل کمک محدودی اختصاص می‌یابد که برای ایجاد تغییر در ایالات‌متحده کافی است. در همین حال به نظر می‌رسد اعضای اوپک پلاس به ایده کاهش تولید پایبند هستند. اگرچه این تصمیم چیزی نبود که خیلی‌ها انتظار داشتند.

در میان خوش‌بینی نسبت به افزایش تقاضا و واکسن کرونا، نفت به بالاترین سطح از ماه مارس تاکنون رسیده است. در کنار رشد قیمت‌های اصلی بازار، منحنی معاملات آتی نفت هم نشان‌دهنده عرضه محدودتر است. در این زمان تقاضا در آسیا رونق گفته و بازارهای کلیدی دریای شمال تقویت‌شده است.

 

*قیمت‌ها

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل ماه ژانویه 62 سنت رشد کرد و به قیمت 46.26 دلار در هر بشکه رسید. این رشد 1.6 درصدی هفتگی را نشان می‌دهد.

نفت برنت برای تسویه‌حساب در ماه فوریه 54 سنت صعود کرد تا هفته را باقیمت 49.25 دلار در هر بشکه به پایان برساند. این هفته این شاخص رشد بیش از 2 درصدی داشت. به‌این‌ترتیب هردو شاخص در بالاترین سطح از اوایل ماه مارس تاکنون قرارگرفته‌اند.

به نظر می‌رسد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای اختصاص دور دیگری از محرک‌های مالی به توافق رسیده‌اند.

*در دیگر بازارها چه خبر است؟

Petroliam Nasional Bhd، شرکت مستقر در آفریقای جنوبی گفته در حال تحقیق درباره علت آتش‌سوزی یکی از پالایشگاه‌ها در شهر بندری دوربان است.

Total SE در حال مذاکره برای واگذاری پروژه‌ای نفتی در کردستان عراق است. همچنین دانمارک، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت اتحادیه اروپا، از صدور مجوز جدید در دریای شمال جلوگیری کرده است. تولید این میدان نفتی به‌طور کامل تا سال 2050 متوقف خواهد شد، چراکه دانمارک به دنبال آینده بدون سوخت فسیلی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز