مرغ کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان ماند

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۰:۳۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۹۰۲۵
مرغ کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان ماند
ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: قیمت مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم مطابق با تصمیمات پیشین این ستاد همچنان ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گزارش برنا، ستاد تنظیم بازار ضمن رصد قیمت و کنترل بازار گوشت مرغ بر جلوگیری از افزایش قیمت و چند نرخی شدن آن در نقاط مختلف کشور تاکید کرد.

بر اساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار و در راستای اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تمامی فرایندهای مرتبط با تولید و عرضه گوشت مرغ، از تامین نهاده تا تولید و عرضه به عمده‌فروشی به عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده است و تمام دستگاه های عضو کارگروه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف مکلف به همکاری هستند.
وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز طی مکاتبات متعدد مراتب آمادگی خود را جهت همکاری کامل در این زمینه اعلام کرده است.
از مبادی و میادین خروجی عمده فروشی تا مرحله خرده فروشی، نظارت بر توزیع و اجرای صحیح بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
ستاد تنظیم بازار همچنین مقرر کرد شرکت پشتیبانی امور دام با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، نسبت به ترمیم و تامین ذخایر راهبردی مرغ پیگیری و اقدام کند.

 پیش از این ستاد تنظیم بازار بر اساس تصمیمات جلسه ستاد اقتصادی دولت برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی مبنی بر همکاری مستقیم دو وزارتخانه صنعت و جهاد کشاورزی و تقسیم مسوولیت‌ها برای تامین کالاهای اساسی کشور، مقرر کرد: درزمینه تامین گوشت قرمز (همانند مرغ و تخم‌مرغ در مصوبه ستاد اقتصادی دولت) مسوولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تامین، تولید، عرضه و تنظیم بازار گوشت تا مرحله عمده‌فروشی به قیمت مصوب بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و در مرحله توزیع و خرده فروشی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت با محوریت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باشد.
 شرکت پشتیبانی امور دام و مجاز است با رعایت جلوگیری از افزایش قیمت بازار گوشت قرمز با مکانیزم خرید داخلی اقدام کند.
مسوولیت تصمیم‌گیری درباره صادرات و واردات گوشت قرمز از جمله تعیین عوارض یا ممنوعیت بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و وزارت صنعت همکاری لازم در زمینه تنظیم بازار گوشت قرمز را با وزارت جهاد کشاورزی خواهد داشت.
همچنین ستاد تنظیم بازار مقرر کرد مسوولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی تامین، تولید و واردات انواع نهاده‌های کشاورزی و دام و طیور، انواع بذر، سموم، کنجاله، جو، ذرت و تعیین اولویت تخصیص و تامین ارز و ترخیص، به همراه توزیع و نظارت بر آن، بر عهده وزارت جهاد کشاورزی باشد و همچنان فرایند ثبت سفارش نهاده‌های دامی جو، ذرت و کنجاله توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.
علاوه براین وزیر جهاد کشاورزی گفته بود: تولید مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز در کشور در وضعیت خوبی بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.
«کاظم خاوازی» با تاکید بر اینکه تنظیم بازار در سطح خرده‌فروشی همچنان در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، تصریح‌کرد: اکنون ارتباط خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های ذیربط وجود دارد و این وعده را به مردم می‌دهیم که در ماه‌های آینده شاهد وضعیت خوبی در بازار باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز