ابهام در فرایند قرعه کشی ایران خودرو یا نقص اطلاعات؟

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۶:۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۰۵۷۲
ابهام در فرایند  قرعه کشی ایران خودرو یا نقص اطلاعات؟
اعمال محدودیت ها در ثبت نام دو خودروساز کشور از خرید تعداد زیادی خودرو توسط دلالان می کاهد اما به دلیل شفاف نبودن فرآیند انتخاب و نقص اطلاعات هویتی ثبت نام کنندگان، فرایند قرعه کشی ایران خودرو را با ابهامات بسیاری همراه کرده است.

به گزارش برنا، طی چند ماه گذشته بازار خودرو به دلیلی کاهش تولید خودروسازان و نوسانات نرخ ارز با افزایش قیمت افسار گسیخته‌ای روبرو شد و قیمت خودرو‌ها در بازار به بیش از 3 برابر قیمت کارخانه‌ای آنها رسید به همین دلیل مصرف کننده واقعی در شرایطی قرار گرفت که تنها راه خرید خودرو با قیمت واقعی، شرکت در قرعه کشی دو خودروساز بزرگ کشور است تا شانس خود را برای خرید خودرو در بین بیش از 4 میلیون متقاضی بیازماید.

با توجه به اینکه این قرعه کشی‌ها با حضور نهادهای ناظر برگزار می شود اما در مرحله ثبت نام و تایید واجد شرایط بودن متقاضیان برای حضور در قرعه کشی، مشکلاتی برای گروهی از ثبت نام کنندگان به وجود آمده است که باعث ایجاد ابهام در نحوه و تایید صلاحیت متقاضیان شده است که می توان به محدودیت پلاک انتظامی فعال اشاره کرد به صورتی بیشتر متقاضیان در ثبت نهایی با پیامی مواجه می شوند که به دلیل داشتن پلاک فعال ادامه ثبت نام امکان پذیر نخواهد بود در صورتی این افراد پلاک فعال نداشته و برای اولین بارتصمیم به خرید خودرو گرفته‌اند.

به گفته بسیاری از این متقاضیان مرکز تماس ایران خودرو و نمایندگی های فروش این شرکت پاسخگوی مشکلات آنها نبوده و علت عدم تایید ثبت نام این افراد را نقص در اطلاعات ارسالی پلیس راهور اعلام کردند در حالی که در سامانه پلیس راهور نیز هیچ پلاکی به اسم مشتریان ثبت و یا فک نشده است.

یکی دیگر از این ابهامات، عدم به روز رسانی اطلاعات گواهی نامه متقاضیان در سامانه ثبت نام ایران خودرو است به طوری که یکی از محدودیت ها به گواهی نامه رانندگی معتبر مربوط می شود. زمانی که متقاضی گواهی نامه خود را تمدید می کند اطلاعات جدید گواهی نامه فرد در سامانه ثبت نام ایران خودرو به روز رسانی نمی شود و متقاضی به دلیل عدم گواهی نامه معتبر موفق به  ثبت نهایی، ثبت نام خود نمی‌شود.

متاسفانه پس از گذشت 9 دوره از قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو و پیگیری متقاضیانی این مشکلات برطرف نشده است و پیگیری خبرنگار برنا نیز به نتیجه نرید و حتی موفق به ارتباط با مسئول ثبت نام و فروش این شرکت نشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز