مطالب مهم امروز سرویس اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۹:۰۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۰۵۸۰
مطالب مهم امروز سرویس اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، هجدهم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

چرخ و ترمز داخلی رونمایی شد

چرخ و ترمز داخلی به عنوان دو محصول استراتژیک و پرمصرف، با حضور وزیر راه رونمایی شد.محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم، گفت: رویکرد خودباوری و توجه به استعدادهای داخلی در راه آهن به یک مساله جدی تبدیل شده و امروز شاهد رونمایی از عقد قرارداد اجرایی دو محصول مهم در راه آهن بودیم. امروز را روز جشن خودکفایی تولید واگن های باری نامگذاری می کنیم. به همت دست اندرکاران هیچ وابستگی در تامین واگن باری نداریم و به قطب تولیدکننده تبدیل می شویم. می توانیم با قابلیت رقابتی که داریم سهمی از سایر بازارها داشته باشیم.

 

سهم داخل از تولید واگن باری به 100 درصد می‌رصد

نا، محمد هادی ضیایی مهر، معاون ناوگان راه آهن در مراسم رونمایی از چرخ منوبلوک و سیستم ترمز پنوماتیک واگن های باری و انعقاد اولین قراردادهای تجاری با وزارت صمت که به صورت آنلاین در حال برگزاری است، گفت: دو تصمیم مهم در اوایل سال قبل گرفته شد که اثرات اجرای آن را به وضوح در سال قبل و امسال مشاهده می‌شود. یکی از آنها این بود که سرمایه گذاری در ناوگان ریلی کشور طبق اصل 44 باید الزاما توسط بخش خصوصی شکل بگیرد. باید در ابتدا مشوق های سرمایه گذاری برای این کار انجام می دادیم که توانستیم با بسته های مختلف حمایتی و حمایت های مجلس و دولت این کار را محقق کنیم. در نهایت شوق سرمایه گذاری در صنعت ریلی بیشتر شد.

 

 

افزایش قیمت لبنیات ممنوع است

 

 
 

مقرر شده انجمن صنایع لبنی دعوت و تذکر جدی به آنها داده شود تا از هرگونه افزایش قیمت به جد جلوگیری شود. گزارشاتی از نقاط مختلف کشور به دست ما رسیده که برخی واحدهای تولیدی به افزایش قیمت مبادرت کردند که تخلف محسوب می‌شود.  

 

طلا به صاحبخانه بدید جای پول رهن!

بازار رهن و اجاره برگرفته از شرایط اقتصادی در موقعیتی تورمی قرار دارد.  نرخ رهن و اجاره در برخی از محلات پایتخت بیش از حد تورم منحنی های اقتصادی تایید شده است. در مناطق جنوبی پایتخت شرایط به گونه ای است که برخی زندگی در حاشیه شهر را ترجیح می دهند. این روزها  اخباری مبنی بر سپردن طلا، سکه و دلار به جای نرخ اجاره تعیین میشود. برخی مستاجران در بازارهای غیر رسمی چنین مواردی را مشاهده کرده و حتی از آن استقبال نیز کرده اند.  یکی از دست اندرکاران  بازار مسکن این مورد را غیر عرف و  یکی از  کارشناسان بازار مسکن معتقد است: به  دلیل اینکه قانونگذار در برابر مبلغ رهن سکوت کرده است، منعی برای سپردن طلا به جای پول پیش به  برنا می گوید:هوجود ندارد.

 

 

کاهش ۱۲ درصدی تعداد مشترکان پرمصرف با طرح برق امید

وزیر نیرو گفت: طرح برق امید منجر به کاهش حدود ۱۲ درصدی تعداد مشترکان پرمصرف شده است.براساس ابلاغ مصوبه طرح برق امید به وزارت نیرو در اوایل شهریور، دو ماه برای فراهم سازی مقدمه اجرای آن فرصت داده شد که این طرح در عمل از ابتدای آبان به مورد اجرا درآمد. اکنون منتظر اواخر آذر که آخرین روزها در جمع‌آوری نخستین قبض دو ماهه است خواهیم ماند تا گزارش دقیقی به مردم و مسوولان در این چارچوب ارائه شود. حدود ۴۰ روزی که از طرح گذشته و با میزان اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، استقبال خوبی از برق امید شده و حدود ۱۲ درصد از مشترکان پرمصرف که اصلی‌ترین هدف کم کردن تعداد آنهابود، کاهش یافته است.

 

 

سعی می‌کنیم تورم را به ۲۲ درصد برسانیم

رئیس بانک مرکزی گفت: ما بر مبنای دلار نیمایی ۱۷ هزار تومان پیش بینی کردیم که تورم متوسط یکساله منتهی به خرداد ۱۴۰۰ را به ۲۲ تا ۲۴ درصد برسانیم و تا آن زمان ۶ ماه فرصت داریم. رییس کل بانک مرکزی با اشاره به آمار‌های تجارت کشور گفت: در حال حاضر صادرات کشور به ۲۶ و نیم میلیارد دلار و واردات به ۲۵ میلیارد دلار رسیده که تراز تجاری یک و نیم میلیارد دلار مثبت است.

 

 

زمین گیر واردات بودیم

مدیرعامل راه آهن گفت: در مجموعه خانواده راه آهن علاقه به خودکفایی وجود داشته اما به دلایل مختلف در برخی موضوعات - که اتفاقا برخی هم مثل همین دو قطعه رونمایی شده، قطعات ضروری بود - زمینگیر واردات بودیم. با تشدید تحریم ها در شرایطی قرار گرفتیم که پول داشتیم اما برای تامین قطعات با مشکل روبرو بودیم. با تلاش جمعی که صورت گرفته نقش اصلی را شرکت های حمل و نقل ریلی و شرکت های تولیدکننده داشتند. ما به عنوان شرکت راه آهن تنها فضا را فراهم کردیم تا از تولید داخل حمایت شود که این با همکاری وزارت صمت بوده است. مجموعه اقداماتی که فکر می کردیم موجب پایداری این مساله می شود هم انجام شده است. از جمله سامانه رونق و جهش تولید که برای اولین بار رونمایی شده است. تمام قطعات ساخت داخل در حوزه ریلی در این سامانه قابل مشاهده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز