معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد تاکید کرد

واریز و دریافت سود سالانه سهام عدالت منوط به ثبت نام در سجام

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۱:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۸
واریز و دریافت سود سالانه سهام عدالت منوط به ثبت نام در سجام
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با اشاره به طرح آزاد سازی سهام عدالت و لزوم ثبت نام مالکان غیرمستقیم سهام گفت: دستگاههای اجرایی به خصوص دستگاههای حمایتی برای تسریع در روند ثبت نام، همکاری و مشارکت کنند.

به گزارش برنا؛ سید مسعود عظیمی  روز پنجشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی سهام عدالت افزود: سهام عدالت به ۲ روش مستقیم و غیر مستقیم آزادسازی شد و غیر مستقیمی ها برای انجام روند مدیریت سهامشان و استفاده از مزایای آن باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

وی با قدردانی از تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته توسط متولیان امر اظهار داشت: با توجه به اینکه سهام هر فرد دارای ارزش بالایی است و هم اینک سازکار خرید و فروش آن همانند مستقیمی ها در بورس فراهم شده است ثبت نام در سامانه سجام از  اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین فراهم کردن زمینه ثبت نام روستاییان که بخش مهمی از دارندگان مدیریت غیرمستقیم را تشکیل می دهند خواستار شد و گفت: واریز و دریافت سود سالانه سهام عدالت و سایر مزایای سهامداری منوط به ثبت نام در این سامانه است.

طرح واگذاری سهام عدالت از سال ۸۴ آغاز شد و بر اساس ۴۴ قانون اساسی دولت موظف است تا ۴۰ درصد سهام بنگاه های اقتصادی را به ۶ دهک پایین جامعه واگذار کند.

 سهام عدالت ۲ دهک پایین تحت پوشش دستگاه های حمایتی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شده که پرداخت آن بر اساس سود آن  بوده و از سال ۹۵ نیز این سود پرداخت شده است.

بر این اساس به خانواده ها تا سقف ۵ نفر سهام عدالت تعلق گرفت و پس از اردیبهشت ماه با آزادسازی سهام عدالت مشمولان توانستند روش مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کنند.

 

 

 

نظر شما