وزیر اقتصاد در همایش بیمه و توسعه مطرح کرد:

۳ راهکار توسعه بیمه‌ای/ حرکت سرمایه گذاری به سمت رشد

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۹:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۱۹۶۲
۳ راهکار توسعه بیمه‌ای/ حرکت سرمایه گذاری به سمت رشد
وزیر اقتصاد در همایش بیمه و توسعه به سه راهکار توسعه صنعت بیمه اشاره کرد و از رشد سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا، فرهاد دژپسند در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه، با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته فقط سه سال رشد سرمایه گذاری مثبت بوده، گفت: البته بر اساس آمارهای مرکز آمار، تابستان امسال سرمایه گذاری جهت مثبت یافته و امیدواریم ادامه یابد. ما باید این آسیب را ببینیم که صنعت بیمه برای مواجه با این آسیب چه نقشی می تواند ایفا کند. یعنی با توجه به اهداف و منابع، به این دریچه از نگاه بازتری ورود کند.

وی ادامه داد: اینکه تلاش کنیم بیمه در سرمایه گذاری ها هم ورود کند، رسیدن به دو اتفاق مهم به صورت همزمان است. البته من همیشه می گویم این سرمایه گذاری باید در بخش هایی باشد که سرمایه گذاری با بازده مناسب است. سرمایه گذاری های صنعت بیمه باید با نقدشوندگی بالا باشد. باید مسیر را برای صنعت بیمه باز کرد که مثلا در صنایع معدنی یا پتروشیمی که مزیت نسبی و رقابتی دارند، وارد شود.

index

دژپسند گفت: باید رشته فعالیت های بیمه ای جدید تعریف کنیم، با هوشمندسازی صنعت بیمه به توسعه خدمات کمک کنیم و با گشودن باب های جدید به نقش صنعت بیمه در تامین مالی اقتصاد کمک کنیم تا گام های جدیدی را در توسعه این صنعت برداریم.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه مدیران بیمه ای باید ریسک پذیر باشند و مسائل جدید را تجربه کنند، گفت: مدیران بیمه ای باید با رویکردهای جدید به جنگ شکاف ها بروند. ما هم در نظر داریم ضریب نفوذ بیمه را به هدف برنامه توسعه برسانیم. به همین خاطر باید روی الزامات افزایش ضریب نفوذ بیمه کار کرد. امیدوارم با این راهکارها بتوان بیمه ای نوگرا، کارا و موثرداشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز