وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح اقدام مسکن ملی؛

شهرداری‌ها و سازمان‌‌های نظام‌‌مهندسی پشتیبان دولت باشند

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۲۲:۲۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۲۵۲۸
شهرداری‌ها و سازمان‌‌های نظام‌‌مهندسی پشتیبان دولت باشند
وزیر راه و شهرسازی بر کاهش وابستگی به دولت در جریان پایدار تولید مسکن، تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها و سازمان‌‌های نظام مهندسی، پشتیبان دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن باشند.
به گزارش برنا؛ ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشستی مشترک که با حضور معاونان وی، روسای بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در ساختمان دادمان و مدیران کل راه و شهرسازی به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، بر فرآیند تولید مسکن در سراسر کشور، تاکید کرد.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، انتظار است تا فرآیند تولید و عرضه مسکن احصا شود و در عین حال عوامل و عناصر موثر در اجرای صحیح آن تعیین، شناسایی و تایید شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر ایجاد هماهنگی لازم در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، توضیح داد: به شکل هماهنگ تلاش شود تا وابستگی تولید مسکن به دولت به حداقل ممکن برسد و در مقابل، پتانسیل ها و ظرفیت ها به حداکثر برسند تا تولید مسکن به جریان پایدار تبدیل شود و قیمت ها ضمن تعدیل، تثیبت شود.

اسلامی تصریح کرد: در جریان پایدار تولید مسکن، اعتمادسازی حائزاهمیت است. در اجرای موفق این طرح، ایجاد اعتماد بین مردم با دولت و همچنین دولت با سازندگان باید حداکثری باشد.

وی بار دیگر بر طراحی مناسب، معماری متناسب با محیط زیست، ارایه مجوزها در کمترین زمان، رعایت ضوابط شهرسازی، استحکام بنا و رعایت مقررات ملی ساختمان در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد و افزود: تاکید ما در وزارت راه و شهرسازی بر کیفیت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی، نشان دهنده اهمیت آن است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، شهرداری ها و سازمان های نظام مهندسی ساختمان، پشتیبان دولت و مردم باشند. ضرورت دارد تا شیوه نامه و دستورالعمل واحد برای نظام مهندسی ساختمان برای همکاری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تدوین شود و در عین حال، جلسه مشترکی با شهرداری ها برای ایجاد هماهنگی بیشر در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تشکیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز