بورس امروز ۲۲ آذر ۹۹ / افت شاخص در روز پرنوسان بورس

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۴:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۲۹۶۴
بورس امروز ۲۲ آذر ۹۹  /  افت شاخص در روز پرنوسان بورس
در پایان معاملات امروز بازار شاخص کل با افت 11 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 515 هزار واحدی رسید.

به گزارش برنا، شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات امروز روندی نزولی داشت و پس از افت حدود 18 هزار واحدی مسیر نزولی شاخص تغییر کرد اما در ادامه معاملات روند شاخص با نوسان همراه بود و در نهایت شاخص کل با افت 11 هزار واحدی در سطح یک میلیون و 515 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمزپوش شدند اما افت بیشتر شاخص‌ها زیر یک درصد بوده و فقط شاخص بازار اول بورس به خاطر معاملات خرد ۱.۱ درصد ریزش کرد. همچنین در معاملات امروز بیشتر سهام های پالایشی مثبت بودند که باعث رشد 4.02 درصدی ارزش این صندوق شد و تاثیر مثبتی بر شاخص گذاشت اما تاثیر منفی نمادهای شستا و فملی به دلیل فشار عرضه بر شاخص بیشتر بود.

در معاملات امروز بازار در یک میلیون و 898 هزار نوبت معاملاتی، 12 میلیارد و 691 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 153 هزار و  255 میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس ایران نیز به بالای ۲۱ هزار میلیارد تومان رسید که نشان ارزنده بودن بازار است.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با معیار هم وزن 847 واحد افت کرد و به رقم 456 هزار و 284 واحد رسید. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 554 واحدی به رقم 298 هزار و 733 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 18926 واحد افت داشت و به سطح دو میلیون و 84 هزار واحد رسید.

نماد فملی، نوری، شستا، خودرو، ومعادن، فارس و وپارس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای شستا، خودرو، شپناف ، فولاد، وتجارت، خساپا و فملی پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین به ترتیب نمادهای پالایش، شپنا، خودرو، شستا، فولاد و شبندر بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های بوعلی، وپارس، شبندر، کماسه، ثاخت، وتجارت و فروس از پر تقاضا ترین های بازار بودند و نمادهای انرژی1، انرژی3، وسینا، وپست، خساپا، پدرخش و وملی  با بیشترین عرضه همراه شدند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل با 3.30 واحد افزایش و به رقم 19 هزار و 768 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 346 هزارمیلیارد تومان رسید. نمادهای وسپهر، بپیوند، ذوب، دی و زملارد از پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین صبا، میدکو، هرمز، وسپهر، غصینو، ذوب و دی بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز