در گفت و گو با برنا بررسی شد:

بازگشت ایران به FATF چه تاثیری در حوزه اقتصادی دارد؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۶:۰۵:۵۰
کد خبر: ۱۱۰۳۴۴۴
بازگشت ایران به FATF چه تاثیری در حوزه اقتصادی دارد؟
یک عضو سابق اتاق ایران معتقد است که اگر گشایشی در حوزه برجام صورت گیرد، قطعا به مساله FATF ایراد می گیرند و ممکن است بررسی آن دوباره به جریان بیافتد.

به گزارش برنا، به تازگی برخی خبرها نشان می دهد که با دستور رهبری، مهلت بررسی لوایح FATF تمدید شده است و برخی این مساله را در بازارهای اقتصادی تاثیرگذار می دانند.

یک عضو سابق اتاق بازرگانی ایران در این رابطه معتقد است که همین حالا هم بازارهای اقتصادی راه هایی برای حل برخی مسائل در پیش گرفته اند. جمشید عدالتیان در گفت و گو با برنا، گفت: به نظرم ایران به این زودی به اجرای این لوایح بازنمی گردد. اما مطرح شدن بحث بررسی آن، امیدها را بیشتر کرده است. البته ما تحریم ها را دور می زنیم و به نظر نمی رسد که محدودیتی باشد چون بانک ها هم قوانین جدیدی در حوزه چک یا پولشویی اعلام کرده اند که از دی ماه قابل اجراست.

وی ادامه داد: این قوانین نشان می دهد که حرکت هایی در داخل کشور آغاز شده است. البته اگر گشایشی هم در حوزه برجام صورت گیرد، قطعا به مساله FATF ایراد می گیرند و ممکن است دوباره به جریان بیافتد.

به گفته این عضو سابق اتاق بازرگانی ایران، تا زمانی که برجام حالت عادی نگرفته بعید است که ایران به FATF بازگردد. البته بازگشت به آن، می تواند گشایش ایجاد کند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز