رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در گفت و گو با برنا تاکید کرد:

پیش‌بینی کاهش خرید میوه در شب یلدای امسال

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۱۲۲
پیش‌بینی کاهش خرید میوه در شب یلدای امسال
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی معتقد است که شب یلدای امسال قطعا شاهد کاهش خرید و مصرف میوه خواهیم بود.

اسدالله کارگر در گفت وگو با برنا، در خصوص وضعیت بازار میوه برای شب یلدا گفت: همانطور که تاکنون گفته‌ایم، آماده عرضه میوه برای شب یلدا هستیم و هیچ کمبودی نداریم. البته با توجه به ملاحظاتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کرده، قطعا مانند شب یلدای سال‌های قبل نخواهد بود.

وی در خصوص کاهش خرید در شب یلدای امسال گفت: قطعا آنطور که گفته شده باید کمتر دور همی برگزار شود و تلاش کنیم اگر هم تبریکی قرار است صورت بگیرد، به صورت دورادور باشد. به همین خاطر به طور 100 درصد شاهد کاهش خرید و مصرف میوه در شب یلدای امسال خواهیم بود. یعنی اگر میزان خرید و مصرف میوه کم نشود قدری عجیب خواهد بود.

به گزارش برنا، کارگر پیش از این نیز در گفت و گو با برنا تاکید کرده بود که کمبودی برای میوه شب یلدا وجود ندارد. وی گفته بود: میوه و مرکبات در طول همه‌گیری کرونا و در کاهش شیوع بیماری و تاحدی در پیشگیری یا بهبود حال هم وطنان کمک کننده بوده است. مشکلاتی هم در این زمینه وجود داشته که می‌توان به کاهش مصرف به دلیل کم شدن دورهمی‌ها و کم شدن کار رستوران‌ها اشاره کرد. همین مساله باعث شده در رکود مصرف باشیم. وقتی مراسم کم می‌شود، خرید هم کاهش می‌یابد. البته این مساله تنها مربوط به مناسبت‌ها نیست. شب یلدا هم جزء همین مراسم است.

وی گفته بود: بخش خصوصی هر ساله برای تامین مواد موردنیاز شب یلدا فعالیت می کند تا کمبودی در بازار احساس نشود.

نظر شما