بورس امروز ۲۵ آذر / فشار فروش همچنان بر بازار حاکم است

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۳:۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۴۲۵۰
بورس امروز ۲۵ آذر / فشار فروش همچنان بر بازار حاکم است
بازار بورس امروز نیز در ادامه ریزش روزهای اخیر با افت همراه شد و شاهد آن هستیم که همچنان فشار فروش بر بازار حاکم است.

به گزارش برنا، بسیاری از کارشناسان به دلیل خبر تمدید مهلت لوایح FATF و افزایش قیمت‌های جهانی روندی مثبت و متعادلی را برای بازار پیش‌بینی می‌کردند اما روز گذشته فشار عرضه در بازار باعث شد بیشتر نمادهای با کاهش قیمت مواجه شوند و با وجود اینکه سهام های کوچک طی چند روز گذشته مورد توجه سرمایه گذاران بودند، شاخص هم‌وزن نیز ریزش کرد.

در معاملات امروز نیز به دلیل مازاد عرضه روز گذشته و عرضه سنگین برخی بازارگردان‌ها شاخص روند نزولی داشت و در ادامه معاملات به دلیل رفتار هیجانی حقیقی‌ها صفوف فروش سنگین تر شد و در نهایت شاخص کل با افت 55 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 428 هزار و 352 واحد قرار گرفت و شاخص کل هم وزن نیز با افت 10 هزار و 752 واحدی به رقم 441 هزار و 135 واحدی رسید.

به اعتقاد کارشناسان روند نزولی بازار به دلیل نوسان‌گیری برخی بازارگردان‌ها ایجاد شده و بسیاری از حقیقی ها به دلیل ریزش‌های ماه های گذشته هنوز نسبت به بازار سهام بی‌اعتمادند و با احساس اندک تهدیدی برای سرمایه خود، هیجان‌زده اقدام به خروج از بازار می کنند و این اقدامات روند نزولی شاخص را سریع تر می کنند.

با توجه به شرایط بازار به نظر می رسد فردا عرضه در بازار سنگین‌تر خواهد بود و با ادامه این روند پیش بینی می شود شاخص کل کانال 1.4 میلیون واحد را نیز از دست بدهد.

در پایان معاملات امروز بازار شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 7039 واحدی به رقم 288 هزار و 815 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 63849 واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و 985 هزار واحد رسید.

نماد رس، فملی، فولاد، شستا، کگل، شپنا و تاپیکو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای خودرو، فولاد، فملی، امین، وتجارت، شستا و ونیکی پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین به ترتیب نمادهای خودرو، فولاد، پالایش، دارا یکم، فملی و وتجارت بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های بوعلی، بموتو، فروس، شسینا، پارند، حتوکا و کماسه از پر تقاضا ترین های بازار بودند و نمادهای شپنا، شستا، وپارس، خگستر، شبندر، خساپا و وتجارت با بیشترین عرضه همراه شدند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 547 واحد کاهش یافته و به رقم 18 هزار و 946 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 292 هزارمیلیارد تومان رسید. نمادهای وسپهر، چخزر، بپیوند، مادایران و رافزا از پر تراکنش های بازار بودند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز