امروز در تالار شیشه‌ای اتفاق افتاد:

دست به دست شدن ۱۳ میلیارد و ۹۹۲ میلیون برگه بهادار

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۱۶:۴۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۵۰۲۳
دست به دست شدن ۱۳ میلیارد و ۹۹۲ میلیون برگه بهادار
شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۸۶۷ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۵۷ واحد رسید.

به گزارش برنا به نقل از بازار سرمایه،امروز چهارشنبه ۲۶ آذر و در آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و ششم آذرماه)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۸۸۷ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۳۶۹ هزار و ۶۳۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۶۰۲ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد، عدد ۴۳۶ هزار و ۵۴۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۰۱۳ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۸۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۰۳۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۱ میلیون و ۹۶۸ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص بازار اول با ۹۱۲۰ واحد کاهش به رقم  یک میلیون و ۳۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۲۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۳۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، فارس، تاپیکو، شتران، شبندر، وغدیر و وپارس، با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، کگل، کچاد، نوری و فولاد، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، گروه خودرو با حدود ۱۶ هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند و پس از آن گروه بانک و فراورده های نفتی به ترتیب رتبه دوم و سوم را در این خصوص به خود اختصاص دادند. روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، ولپارس، خودرو، خساپا، شپنا و وتجارت، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در روز جاری، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۹۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۷۱۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۷ هزار و ۱۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نظر شما