پنل خورشیدی اقساطی در اختیار مشترکان پرمصرف

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۲۰:۴۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۵۵۲۶
سخنگوی صنعت برق گفت: پنل‌های خورشیدی طرح برق امید به صورت اقساطی در اختیار مشترکان پرمصرف قرار می‌گیرد.

«مصطفی رجبی مشهدی»  روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز بکار گسترده‌ترین برنامه تعمیرات شبکه روشنایی معابر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: یکی از اهداف اصلی طرح برق امید کاهش مصرف برق در بخش خانگی و به خصوص مشترکان پر مصرف است. طرح برق امید از ابتدای آبان ماه امسال اجرایی شده و برای مشترکان پر مصرف فرصت ۶ ماهه در نظر گرفته شده تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی خود اقدام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) خاطرنشان کرد: استفاده از پنل‌های خورشیدی یکی از روش‌های کاهش مصرف است که مشترکان پرمصرف می‌توانند از آن استفاده کنند. مشترکان پرمصرف می‌توانند این پنل‌ها را به دلیل حجم کم به صورت سایبان برروی کولرهای خود نصب کنند یا در فضای باز قرار دهند.

وی گفت: پنل‌های خورشیدی به اندازه میزان برق مصرفی همان کولر از میزان کلی مصرف برق این مشترکان خواهد کاست.

رجبی مشهدی یادآور شد: بکارگیری پنل‌های خورشیدی سبب خواهد شد مشترکان مذکور از رده پر مصرف‌ها خارج و به خوش مصرف‌ها وارد شوند ضمن آنکه هزینه صورتحساب آنها نیز کاهش خواهد یافت.

وی گفت: مشترکان برای دریافت این پنل‌ها می‌توانند هم در پایگاه اطلاع رسانی برق امید و هم پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران ثبت نام کرده و سپس مراحل بعدی به اطلاع آنها رسانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه پنل‌ها به صورت اقساط خواهد بود،  گفت: سود یارانه تسهیلات برای آنان در نظر گرفته شده که هیچ سودی هم مشترک خانگی از این جهت پرداخت نخواهد کرد.

سخنگوی صنعت برق،  مزیت این پنل‌های سایبانی را اعمال صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به صورت همزمان دانست و افزود: در اکثر موارد این پنل‌ها به کاهش بیش از ۲۰ درصدی در مصرف برق منجر می‌شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: حدود ۱۵ درصد هم این سایبان‌ها در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند و ضمن آنکه میزان خنکی را هم افزایش می‌دهند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر قیمت این نوع پنل ها را حدود ۵ میلیون تومان اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: مشترکان می‌توانند هر تعداد خواستند بگیرند اما فقط یک عدد آن مشمول یارانه تسهیلات می‌شود.

نظر شما