رییس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران:

صنعت خودروسازی مسیر بهبود کیفی را آغاز کرده است

۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۱۰:۰۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۰۵۶۱۴
صنعت خودروسازی مسیر بهبود کیفی را آغاز کرده است
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: خودروسازی کشور گام‌های نخست حرکت رو به جلو در بخش داخلی سازی فناوری و قطعه را برداشته و مسیر توسعه و بهبود کمی و کیفی محصولات خود را آغاز کرده است.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، «محسن صالحی نیا » در مراسم امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه میان گروه صنعتی ایران‌خودرو، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، صندوق بازنشستگی صدا وسیما و ایستگاه نوآوری شریف با اشاره به اظهارنظرهای مختلف درباره خودروسازی کشور افزود: با وجود همه نقد و نظرها، واقعیت امیدوارکننده این است که خودروسازی کشور گام‌های نخست حرکت رو به جلو در بخش داخلی سازی فناوری و قطعه را برداشته و مسیر توسعه و بهبود کمی و کیفی محصولات خود را آغاز کرده است.

وی با بیان این‌که تحریم‌ها همه صنایع و کسب و کارهای مختلف از جمله خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده، ادامه داد: در راهبرد تبدیل تهدید تحریم به فرصت، صنعت خودرو از طریق افزایش همکاری با شرکت های دانش بنیان‌ بتواند مسیر توسعه را به درستی طی کرده و محصولاتی همسو با فناوری های روز عرضه کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ایدرو به عنوان دستگاه سیاست‌گذار از همکاری صنایع خودرو سازی با مراکز دانش بنیان حمایت می‌کند و در صدد ترغیب و فراهم آوری زمینه‌های بهم رسانی سایر شرکت‌ها از ظرفیت‌های درونزایی اقتصاد و فناوری کشور است.

صالحی نیا با ضروری خواندن همراستایی با پیشرفت‌های شتابان حوزه فناوری، گفت: ایدرو برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقدام‌های فناورانه، برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی را تدوین کرده است.

تفاهم‌نامه چهارجانبه میان گروه صنعتی ایران‌خودرو، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، صندوق بازنشستگی صدا و سیما و ایستگاه نوآوری شریف با هدف حضور موثرتر فناوری‌های نوین در صنعت خودرو به امضا رسید.

ایجاد زیر ساخت مورد نیاز جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاری در حوزه مرتبط با صنعت خودرو و فناروی‌های وابسته محور اصلی تفاهم نامه امضا شده است .

حمایت از راه اندازی شتابدهنده تخصصی در حوزه صنعت خودرو و فناوری‌های وابسته ، حمایت از راه اندازی صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر ، حمایت از ایجاد مرکز نوآروی تخصصی جهت استقرار بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در این صنعت و حمایت از ترویج و توسعه فروش محصولات فناورانه مرتبط از دیگر محورهای تفاهم نامه منعقده است.

نظر شما