بورس امروز ۲۹ آذر / رشد ۳۱ هزار واحدی شاخص کل

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۱۳:۵۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۰۶۱۹۳
بورس امروز ۲۹ آذر / رشد ۳۱ هزار واحدی شاخص کل
در پایان معاملات امروز بازار شاخص کل با رشد 31 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 444 هزار واحدی رسید.

 

به گزارش برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (شنبه 29 آذرماه) با افزایش 31 هزار و 527 واحدی به عدد یک میلیون و 444 هزار واحدی  رسید. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز 8840 واحد رشد کرد و به رقم 445 هزار و 235 واحد رسید.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با رشد 8787 واحدی به رقم 291 هزار و 454 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 37590 واحد رشد داشت و به سطح دو میلیون و 5 هزار واحد رسید.

در معاملات امروزخالص پول‌های حقیقی ورودی به بازاربه حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و استخراج کانه‌های فلزی رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری و هتل و رستوران به نفع حقوقی‌ها تمام شد. سه نماد فولاد، فملی و کاما بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند و توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به سمت نمادهای شبندر، وپارس و دی بود.

نماد فملی، نوری، فولاد، فارس، شستا، کچاد و کگل نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای شپنا، شستا، خگستر، کاما، خودرو، وتجارت و خساپا پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین به ترتیب نمادهای پالایش، شپنا، فولاد، شستا، وبملت2 و خگستر بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های بوعلی، شستا، شفن، فروس، شسینا، ملت و کماسهاز پر تقاضا ترین های بازار بودند و نمادهای کپارس، پدرخش، وسخراج، انرژی، یاقوت، کویرح و پارسیان با بیشترین عرضه همراه شدند.

نظر شما