بورس امروز ۲۹ آذر / روز پرنوسان شاخص کل

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۴:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۶۷۵۵
بورس امروز ۲۹ آذر / روز پرنوسان شاخص کل
در پایان معاملات امروز بازار شاخص کل با افت 5 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 439 هزار واحدی رسید.

به گزارش برنا، شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات امروز روندی صعودی داشت به صورتی که شاخص تا سطح یک میلیون 452 واحدی صعود کرد اما در ادامه معاملات مسیر صعودی شاخص تغییر کرد و با نوسان همراه بود و در ساعات میانی تا سطح یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد افت کرد و در نهایت شاخص کل با افت 5 هزار واحدی در سطح یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحد آرام گرفت. همچنین در معاملات امروز سهم‌های کوچک بازار عملکرد بهتری نسبت به سهم‌های بنیادین داشتند و همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن 2578 واحد رشد کرد و به رقم 447 هزار و 827 واحد رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای پالایشی، خودرویی و بانکی روند منفی و گروه‌های فلزات اساسی با روند نسبتا مناسبی را داشتند.

با وجود سیگنال‌های مثبت و همچنین افزایش قیمت‌های جهانی روند نزولی بازار بورس به دور از انتظار بود اما به اعتقاد کارشناسان حقوقی‌هایی که سال مالی آن‌ها منتهی به ۳۰ آذرماه است، برای شناسایی سود اقدام به فروش سهام کردند و امروز آخرین فشار عرضه آن‌ها است و در معاملات فردا فشار عرضه در بازار کمتر خواهد شد.

نمادهای فارس، فخور، شپنا، خودرو، فملی، شتران و وبملت نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای شستا، شپنا، خودرو، فملی، وتجارت، فولاد و خساپا پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین به ترتیب نمادهای شستا، خودرو، شپنا، وتجارت، فولاد و شسینا بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های بوعلی، قرن، برکت، وتوصا، کبافق، فروس و فسپا از پر تقاضا ترین های بازار بودند و نمادهای  شپنا، کاما، خساپا، پدرخش، خگستر، انرژی1 و خودرو با بیشترین عرضه همراه شدند.

در فرابورس ایران نیز بیش از 2.9 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 741 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 154 میلیارد تومان داد و ستد شد و شاخص کل با رشد 251 واحدی به 19 هزار و 688 واحد رسید.

در پایان معاملات امروز نمادهای پتروشیمی مارون، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، آریاساسول، فولاد هرمزگان، صنعتی مینو و سنگ آهن گهر زمین به ترتیب بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس را داشته‌اند.

همچنین نمادهای برق و انرژی پیوند گستر پارس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، بانک دی، کشت و صنعت خرمدره، صنایع چوب خزر کاسپین، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و پتروشیمی ارومیه از پرتراکنش تر های بازار بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز