تفاهم‌نامه مشترک توسعه صادرات خدمات مهندسی امضا شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۷:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۸۶۲۷
تشکل‌های بخش خصوصی برای ارتقا و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه و همسایه تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای به امضا رساندند.

به گزارش برنا، اتاق بازرگانی تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان طرفین این تفاهم‌نامه بودند.

به گزارش برنا، با هدف کمک به توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی بنگاه‌های بخش‌ خصوصی ایران به کشورهای هدف و شناسایی بازارهای صادراتی و تسهیل ورود شرکت‌های مهندسی ساختمان به بازار این کشورها، یک تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان اتاق بازرگانی تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان و روابط بین‌الملل سازمان نظام مهندسی استان تهران به امضا رسید.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، که روز گذشته در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، دبیرکل اتاق تهران، با اشاره به توانمندی بالای شرکت‌های مهندسی ساختمان در ایران و وجود مهندسان نخبه و با دانش فنی بالا در کشور، حضور این بخش در پروژه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را فرصتی برای تعالی بنگاه‌های این بخش و رشد و توسعه بیشتر صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور عنوان کرد. بهمن عشقی  در این زمینه، آمادگی کامل اتاق بازرگانی تهران برای همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برای تسهیل ورود شرکت‌های مهندسی به بازارهای هدف را مورد تاکید قرار داد.

هم‌چنین سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، نیز در سخنان کوتاهی، همکاری این نهاد مهندسی کشور با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران را فرصتی تازه برای ارتقای کمی و کیفی صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور دانست و به این نکته اشاره کرد که طی مذاکراتی با مقامات کشور افغانستان، چندین پروژه ساخت‌و‌ساز در ابعاد گسترده، برای حضور شرکت‌های ایرانی در این بازار تعریف و در حال نهایی شدن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز