رونمایی از ۷ فروند پهپاد خدمات کشاورزی

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۹:۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۷۲۰
رونمایی از ۷ فروند پهپاد خدمات کشاورزی
هفت فروند پهپاد برای ارائه خدمات کشاورزی روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت استان البرز رونمایی شد.

به گزارش برنا؛ رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در این آیین که با حضور مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور و عزیزاله شهبازی استاندار البرز برگزار شد،

کامبیز عباسی  گفت: توسعه مکانیزاسیون و به کارگیری فناوری در فرایند تولید محصولات کشاورزی یکی از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی بوده که طی ۲ سال گذشته پهپادهای  مناسب کشاورزی تولید داخل کشور شناسایی و در بخش های مختلف کشاورزی از جمله سمپاشی مزارع استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ شرکت فعال در عرضه تولید پهپادهای کشاورزی در کشور شناسایی و در سایت مرکز توسعه مکانیزاسیون ثبت شده اند، اظهار داشت: بیش از ۶۲ مدل پهپاد کشاورزی در کشور عرضه می شود که سه شرکت دانش بنیان این پهپادها را بومی سازی کرده اند.

عباسی افزود: به دنبال این هستیم که دانش بومی سازی این پهپادها را تسری بدهیم و بخش عمده ای از فعالیت های بخش کشاورزی مانند سمپاشی مزارع ، محلول پاشی ، احیا مراتع و پایش مراتع با استفاده از این فناوری انجام شود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت:  تاکنون پهپادها درعملیات سمپاشی مزارع  و مقابله با آفات طبیعی به خوبی عمل کرده به طوریکه  یک پهپاد می تواند در طول یک روز بین هشت ۸ تا ۱۰ هکتار از راضی کشاورزی را سمپاشی کند.

وی ادامه داد: انجام عملیات سمپاشی با پهپادها بین   ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به تراکتور در مصرف محلول ها صرفه جویی دارد.

عباسی افزود: با پیگیری هایی به عمل آمده  تعدادی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) توانستند دوره های آموزشی خدمات پهپادی را طی کنند و مجوزی لازم را برای استفاده از این پهپادها به دست آوردند که این افراد به سازمان های جهاد کشاورزی استان های کشور معرفی می شوند.

وی به مزایای دیگر کار با پهپادها اشاره کرد و گفت: به کار گیری این فناوری در بخش کشاورزی مقرون به صرفه بوده و جامعه کشاورزی کشور به کمک این پهپادها می تواند گام مهمی در رونق بخشی به تولید بردارد.

وی گفت: انتظار می رود تولید کنندگان پهپاد در کشور با جدیت به بخش کشاورزی ورود کنند و با تولید انبوه پهپاد نیازهای این بخش را تامین کنیم .

عباسی به  قیمت پهپادهای کشاورزی اشاره کرد و افزود: میانگین قیمت پهپاد ها  بین  ۸۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان متغیر است  و وزارت جهاد کشاورزی ۸۰ درصد قیمت پهپادها را تسهیلات به بهره برداران  بدون محدودیت با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت می کند.

وی اظهار داشت: با کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تفاهم نامه ای را منعقد می کنیم که بتوانیم منابع را تلفیق کرده تا تسهیلات خرید پهپاد با سود کمتر در اختیار مددجویان این حوزه قرار بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز