تامین سوخت نیروگاه‌ها با صرفه جویی۱۰درصدی گاز و برق

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۴۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۹۹۱۲
تامین سوخت نیروگاه‌ها با صرفه جویی۱۰درصدی گاز و برق
مدیرکل دفتر بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی گفت: برای تامین کامل سوخت نیروگاه‌ها از گاز طبیعی نیازمند صرفه جویی ۱۰ درصدی مشترکین گاز و برق هستیم.
به گزار ش برنا به نقل از صدا و سیما، علی اصغر عبدلی با بیان اینکه با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی تامین سوخت نیروگاه‌ها با مشکل مواجه می‌شود افزود: تاکنون ۸۶ درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها از گاز طبیعی تامین شده و مابقی به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی از سوخت مایع به عنوان سوخت پشتیبان، استفاده شده است.
 
آقای عبدلی با تاکید بر ترجیح نیروگاه‌ها برای استفاده از گاز به عنوان سوخت اصلی در این واحد‌ها ادامه داد: سوخت مایع میزان تعمیرات نیروگاهی را افزایش می‌دهد به همین دلیل استفاده از گاز به عنوان سوخت اصلی در اولویت قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه توان تولید در نیروگاه‌ها در فصول سرد ۵۰ هزار مگاوات است گفت: با کاهش مصرف برق در فصول سرد سال میزان مصرف برق کشور هم اکنون به ۳۸ تا ۴۰ هزار مگاوات رسیده است.
 
مدیرکل دفتر بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت تولید برق حرارتی با بیان اینکه تعمیرات نیروگاهی در فصول سرد سال انجام میشود ادامه داد: درحال حاضر ۱۰ هزار مگاوات از نیروگاه‌های برق کشور در حال تعمیرات اساسی هستند تا برای زمان اوج مصرف تابستان وارد مدار تولید شوند.
 
آقای عبدلی افزود: سازمان محیط زیست به صورت دوره‌ای میزان آلایندگی نیروگاه‌ها را بررسی میکند و طبق اعلام این سازمان، نیروگاه‌ها منبع آلودگی هوای کشور نیستند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز