اخبار مهم گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۹:۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۹۹۸۱
اخبار مهم گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، ششم دی ماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

پیش‌بینی تورم سه ماهه پایانی سال 99

صندوق بین‌المللی پول وبانک جهانی پیش‌بینی‌هایی از وضعیت شاخص‌های اقتصادی ایران ارائه کرده اند که در اکتبر 2020 نیز به روزرسانی شده است. براساس آمارها، برآوردهای بانک جهانی نشان می‌دهد نرخ تورم ایران برابر با 34.1 درصد خواهد بود  و بانک جهانی تیز تورم 30.5 درصدی را برای ایران پیش‌بینی کرده است.

 

خانه ارزان می‌شود؟

مسکن از ابتدای امسال رکود بالایی را تجربه کرده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که اقتصاد مسکن وضعیت خوبی را ندارد. این مساله با آمارهای خرید و فروش و حتی اجاره هم به خوبی مشخص است. کمی قبل بود که رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته بود که شمار معاملات مسکن در آذرماه در تهران ۷۵ درصد و در کل کشور ۳۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

 

سیستمی شدن سازو کارها جلوی فساد و تبانی را می‌گیرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید تمام ارتباطات سیستمی از طریق سازوکارها باشد تا جلوی هرگونه فساد و تبانی گرفته شود.محمد اسلامی  با تاکید بر اینکه که کلیه اقدامات بازرسان باید با نیت خالصانه‌ انجام شود و در مسیر بهبود وضعیت انجام بگیرد، اظهار داشت: نکته مهم دیگر در مسیر فعالیت بازرسان این است که باید دقیق و مستمر انجام شود.  

 

دو مصوبه جدید سهام عدالت اعلام شد

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس گفت: همه سهامداران سهام عدالت در روش مستقیم و غیر مستقیم باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.محمدرضا معتمد درخصوص افزایش سرمایه شرکت های پرتفوی سهام عدالت نیز اظهار داشت : با مصوبه شورای عالی بورس، به مدت یکسال فرایند آزادسازی سهام عدالت بر اساس آیین نامه تعیین شده و در این بازه زمانی، افزایش سرمایه هیچ کدام از 36 شرکت سرمایه پذیر به گونه ای نخواهد بود که سهامداران مستقیم و غیر مستقیم ملزم به آورده نقدی باشند و این شرکت ها یا باید از محل سود انباشته، تجدید ارزیابی ها یا مطالبات افزایش سرمایه دهند و افزایش سرمایه از سهامداران سهام عدالت سلب نمی‌شود.

 

خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تامین به موقع اقلام و مایحتاج عمومی مردم در شب عید در دستور کار است، گفت: اقدام های لازم برای تامین میوه شب عید انجام شده، حجم تولید خوب بوده و خرید و ذخیره‌سازی در همین ارتباط در حال انجام است.

 

 

 
 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز