در آذرماه؛

قیمت گوشت گوسفند کاهشی شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۲:۳۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۱۰۴۸
قیمت گوشت گوسفند کاهشی شد
بررسی نمودارهای مرکز آمار بیانگر آن است که آذرماه در میان اقلام خوراکی مورد مصرف خانوارهای شهری گوجه فرنگی و گوشت گوسفند به ترتیب ۱۹.۹ و ۰.۹ درصد کاهش را نسبت به آبان ماه ثبت کردند و در مقابل هندوانه ۶۱ درصد و هلو ۴۸ درصد افزایش نرخ داشتند.

به گزارش برنا، مرکز آمار متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در آذرماه را منتشر کرد که براساس آن قیمت فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، بادمجان، کدو سبز و گوشت گوسفندی به ترتیب افت قیمت ۲۲.۲، ۱۹.۹، ۱۰.۵ و ۳.۸ درصد را نسبت به ماه قبل (آبان ماه) داشتند.

 گوجه فرنگی از کیلویی ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان آبان‌ماه به قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. گوشت گوسفندی نیز کاهش قیمت اندک ۱۹۰۰ تومانی به ازای هرکیلو داشت و آبان ماه هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان نرخ داشت که در آذرماه به رقم ۱۱۹ هزار تومان رسید. قیمت هندوانه (روزهای آخر آذر در ایام شب یلدا) با ثبت رکورد رشد قیمت ۶۱ درصد نسبت به آبان ماه صدر نشین بود و قیمت آن از هرکیلو گرم ۲۴۰۰ به ۳۹۰۰ تومان رسید.

همچنین در گروه نان و غلات، برنج ایرانی درجه یک و رشته آش با ۴.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. مرغ ماشینی با ۱۲.۷ درصد، ماهی قزل آلا با ٧.٥ درصد، کنسرو ماهی تن با ٥.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت در گروه گوشت قرمز و سفید را در آذرماه نسبت به ماه قبل داشته‌اند. 

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به روغن نباتی جامد با ۱۷.۳ درصد، شیر پاستوریزه با ۱۴.۴ درصد و روغن مایع با ١٣.٧ درصد بوده است. در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت مربوط به هندوانه با ۶۱ درصد و هلو با ۴۸ درصد و انار با ٢٣.٥ درصد نسبت به ماه قبل ثبت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز