نماینده سابق مجلس مطرح کرد:

سرگردانی دولت بعدی با رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۹:۳۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۱۱۳۷۹
سرگردانی دولت بعدی با رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان نباید گمان کنند که با رد کلیات به دولت سیلی محکمی زده‌اند، دولت فعلی با تصویب بودجه «سه دوازدهم» تا پایان خردادماه به کار خود ادامه می‌دهد و این دولت سیزدهم است که با بار عظیم مالی سرگردان می‌شود.

به گزارش برنا، عزت الله یوسفیان ملا پیرامون رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهارداشت: نخستین سوالی که نمایندگان مجلس باید از خود بپرسند  این است که آیا لایحه بودجه سال آینده قابل اصلاح است یا نه؟ پاسخ به این سوال راهکار مناسبی را پیش‌روی آنها قرار می‌دهد.

وی افزود: رد کلیات لایحه بودجه و وارد شدن به تصویب بودجه چند دوازدهم برای زمانی است که تمام راه‌ها برای اصلاح لایحه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی بسته شود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم گفت: درآمدهای اعلامی در لایحه بودجه احتمالی است و تقریبا هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که میزان درآمدهای آن قطعی باشد و چون باید دولت درآمدهای خود که از مسیر های مختلف وصول کند بنابراین قطعیتی در میزان آن وجود ندارد.

ایرنا گزارش داده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم توضیح داد: دولت در تعیین میزان درآمدها باید پیش‌بینی کند که چند بشکه نفت را به چه قیمتی می‌فروشد، همچنین در بخش دیگر باید درآمدهای گمرک، مالیات و دیگر درآمد را برآورد کند و بیشتر بر مبنای اما و اگر است و بنابراین درآمد قطعی نمی‌توان در این شرایط برای کشور پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد: در مقابل درآمدهای احتمالی، میزان هزینه دولت قطعی است و براین اساس بودجه ۱۰۰ درصد قابل اعتماد نیست و دولت و مجلس باید سعی کنند ایرادها را رفع و اما و اگرهای بودجه‌ای را کاهش دهند.

یوسفیان گفت: اینکه بودجه چند دوازدهم در مجلس تصویب شود درست مثل این است که کشور را همچون سوپرمارکت و به شکل کشویی و دخلی اداره کنیم و هیچ‌کدام از منابع بخش عمرانی و جاری مشخص نباشد و این راه چاره نیست.

وی تصریح کرد: ممکن است بودجه سه دوازدهم را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند که می تواند موجب سردرگمی دولت آینده که مشغول تشکیل کابینه است شود که ظلم بزرگی به دولت بعدی است.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه سابقه بررسی ۱۶ لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: مجلس و دولت باید با هم کنار بیایند و نباید نمایندگان گمان کنند که با رد کلیات به دولت سیلی محکمی زده‌اند در حالکیه دولت فعلی با تصویب بودجه سه دوازدهم تا پایان خردادماه به کار خود ادامه می‌دهد و این دولت جدید است که با بار عظیم مالی سرگردان می‌شود.

وی اظهارداشت: لایحه بودجه سال آینده شفاف و قابل دسترس است و همه کارشناسان، افراد و صاحبنظران به تمامی جداول آنها دسترسی دارند و می‌توانند آن را تحلیل و بررسی کنند و راهکارهای برای حل مشکلات و رفع نواقص ارائه کنند.

یوسفیان تاکید کرد: عدم تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده در واقع ویروسی است که به بخش اقتصاد ورود می‌کند و آنها را تا دو سال بعد فلج و زمین‌گیر می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز