بورس امروز ۹ دی ماه / عقب نشینی ۲۵ هزار واحدی شاخص کل

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۲:۳۸:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۱۷۱۱
بورس امروز ۹ دی ماه / عقب نشینی ۲۵ هزار واحدی شاخص کل
در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از 25 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 412 هزار واحدی رسید.

به گزارش برنا، در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از25 هزار واحدی به رقم یک میلیون و412 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن  روند منفی داشت و با افت 3657 هزار واحدی به رقم 465 هزار و 482 واحدی رسید.

 همچنین شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به صورتی که شاخص قیمت (هم وزن) با افت 2394 واحدی به رقم 304 هزار و 694 واحد رسید و شاخص سهام آزاد شناور، 27416 واحد افت داشت و به سطح یک میلیون و 973 واحدی رسید. شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ترتیب 20520 و 43463 واحد افت کردند.

در معاملات امروز فشار عرضه حقوقی‌ها در نمادهای شاخص ساز بخصوص نمادهای پالایشی و رشد ارزش صف‌های فروش باعث پایین کشیدن شاخص کل شد. همچنین اختلال در هسته معاملات در زمانی که بازار روند صعودی داشت باعث شد معاملات نمادهای شاخص ساز متوقف شود و پس از بازگشایی این نمادها با افزایش عرضه حقوقی‌ها، سرخ پوش شدند.

در پایان معاملات امروز نمادهای فملی، شستا، فارس، فولاد، خودرو و شپنا بیشترین تاثیر را در روند شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای کاما، شستا، شپنا، برکت، خودرو و کچاد پر تراکنش های بازار بودند وبه ترتیب نمادهای کاما، برکت، شپنا، فولاد2، شستا و غبهنوش بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز نمادهای های برکت، وآذر، پتایر، شکربن، های وب، افقح و چکاوه از پر تقاضا ترین های بازار بودند و بیشترین صف فروش به نماد بوعلی تعلق داشت پس از آن نمادهای ولپارس، خزر، کبافق، انرژی1، خپارس و شبریزبیشترین صف فروش را داشتند. 

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 108 واحد افت داشت و به رقم 19 هزار و 976  واحد رسید نماد‌های وسپهر، بپیوند، گکوثر، چخزر و زملارد از پر تراکنش های بازار بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز