افزایش تولید در بیش از ۱۰۰ واحد بزرگ تولیدی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۹:۵۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۱۹۴۸
افزایش تولید در بیش از ۱۰۰ واحد بزرگ تولیدی
معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: ۹ ماهه امسال، ۱۰۶ واحد بزرگ تولیدی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش تولید داشته اند.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی در جلسه کارگروه تامین مالی افزود: همچنین در این مدت, ۸۶ شرکت بزرگ بیش از ۵۰ درصد رشد تولید داشتند و ۳۳۵ شرکت بیش از ۲۰ درصد افزایش تولیدات در مقایسه با سال قبل را تجربه کرده اند.

وی با بیان اینکه این واحد‌ها در صنایع مختلف مانند فولاد و محصولات فولادی، لوازم خانگی و صنایع دارویی فعال هستند گفت: وزارت صمت، کالا‌های منتخبی را که سهم بالایی در ارزش افزوده بخش صنعت دارند، بطور منظم رصد و پایش می‌کند و آمار ماهیانه تولید این کالا‌ها را اعلام می‌کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: رتبه بندی اعتباری شرکت‌ها به عنوان روشی کارا برای تسهیل رکن ضامن در انتشار اوراق بدهی، توسط هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوب و عملیاتی شده است.

وی گفت: شرکت‌هایی که اعتبار بالا و در نتیجه احتمال نکول پایین تری دارند، می‎توانند با سطوح پایین‌تری از تضامین و یا حتی بدون ضامن نسبت به انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه اقدام کنند.

زرندی ادامه داد: هم اکنون سه شرکت رتبه بندی اعتباری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، فعال هستند و ما به واحد‌های موفق بخش صنعت و معدن توصیه می‌کنیم، این مسیر را دنبال کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: انتشار اوراق برای بخش تولید در راستای تامین مالی، رویکردی است که هم توسط ما در وزارتخانه و هم توسط واحد‌های تولیدی، باید دنبال شود.

وی تاکید کرد: حتما سهم بخش تولید از انتشار اوراق باید افزایش یابد و ساز و کار این موضوع نیز فراهم شده و در ۹ ماهه امسال هم این سهم رشد خوبی داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز