بازار نفت در ۲۰۲۱ احیا می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۰:۳۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۱۹۵۳
بازار نفت در ۲۰۲۱ احیا می‌شود
معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که شرایط بازار نفت ممکن است در سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از بحران کرونا برسد.

به گزارش برنا به نقل از تاس، الکساندر نواک در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیه ۲۴ گفت: تولید واکسن‌های ویروس کرونا در بازار جهانی به بازگرداندن تقاضای نفت کمک می‌کند و ممکن است بازار در سال ۲۰۲۱ به شرایط پیش از بحران کرونا بازگردد.

وی افزود: با وجود اینکه پیش از پایان سال ۲۰۲۰ شاهد بهبود تقاضا بوده‌ایم، به پارامترهایی که قبل از بحران کرونا داشتیم نرسیدیم. امیدواریم در طول سال ۲۰۲۱ به رقم‌های قبل از همه‌گیری برسیم.

معاون نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه، ممکن است تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱، ۵ تا ۶ میلیون بشکه در روز بهبود یابد.

نواک اظهار کرد: امروز، تقاضا هنوز نتوانسته است در مقایسه با دوره پیش از همه‌گیری کرونا و حدود ۷ تا ۸ میلیون بشکه در روز بهبود یابد. اگرچه من پیش از این گفته‌ام که کاهش تقاضا بسیار بیشتر بود اما بخش بزرگی از آن در حال حاضر بهبود یافته است. انتظار داریم سال آینده تقاضای نفت رشد بیشتری - حدود ۵ تا ۶ میلیون بشکه در روز - داشته باشد. این پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای است.

وی همچنین درباره ساخت خط لوله گاز نورداستریم-۲ گفت: بخش زیادی از این خط لوله آماده شده است و از آنجایی که شرکای اروپایی خواستار پایان آن هستند، این عملیات تکمیل خواهد شد. نورد استریم-۲ یک پروژه تجاری است که شرکای خارجی ما - شرکای اروپایی - به دریافت منبع انرژی‌ بسیار سازگار با محیط زیست تمایل دارند. اطمینان دارم که نورد استریم-۲ تکمیل خواهد شد و اقدام‌های بیشتری برای تکمیل آن در حال انجام است.

معاون نخست‌وزیر روسیه اظهار کرد: تحریم‌هایی که اکنون علیه این پروژه مورد بحث قرار گرفته‌اند اثری منفی بر پروژه‌های تجاری دارد.

نظر شما