اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۹:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۴۲۳
اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا
مطالب و اخبار مهم گروه اقتصادی امروز، دهم آذرماه که در برنا منتشر شده به شرح زیر است:

40 درصد ساختمان‌های تهران در برابر زلزله مقاوم نیستند

رئیس اسبق مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پدیده ساختمان‌های نوساز اما فرسوده، گفت: 40 درصد ساختمان‌های تهران در برابر زلزله مقاوم نیستند.

 

آغاز پیش فروش یک‌ساله ۵ محصول ایران‌خودرو از امروز

گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای پاسخ به نیاز بازار طرح پیش‌فروش پنج محصول خود را با موعد تحویل حداکثر ۱۲ ماه را از امروز (چهارشنبه، دهم دی‌ماه) به مدت سه روز اجرا می‌کند.

 

8 کشور برتر در شاخص سهولت کسب و کار

آنطور که شاخص‌های سایت استاتیستا نشان می‌دهد، سهولت کسب و کار در کشورهایی همچون نیوزلند، سنگاپور، هنگ کنگ و کره جنوبی وضعیت بهتری نسبت به دیگر کشورها دارد. در این میان کشورهای حوزه اسکاندیناوری هم وضع خوبی دارند کما اینکه دانمارک، نروژ و سوئد در میان 10 کشور برتری هستند که دسترسی و سهولت در کسب و کار در آنها بالاست.

 

صادرات غیرنفتی ایران به 25.1 میلیارد دلار رسید

 

ارزش صادرات کالایی (بدون نفت خام) ایران در آذر ماه با افزایش 10 درصدی را نسبت به ماه قبل از آن به 3,6 میلیارد دلار رسید. همچنین ارزش واردات کالایی نیز در آذر ماه 99 نسبت به ماه قبل از آن، 21 درصدی افزایش را نشان می‌دهد و به 3,7 میلیارد دلار رسید.

 
 
افت شاخص کل به کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی
 در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت بیش از13هزار واحدی به رقم یک میلیون و 398 هزار واحدی رسید. شاخص کل هم وزن  نیز با اینکه در ابتدای معاملات رو به رشد بود اما در نیمه دوم معاملات روند منفی داشت و در نهایت با افت 1719 هزار واحدی به رقم 463 هزار و 715 واحدی رسید.
 
 
 

افت 5 هزار واحدی شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز 10 دی

 شاخص کل بورس در معاملات صبح امروز (چهارشنبه 10 دی‌ماه) با افت بیش از 5 هزار واحدی همراه بود و به رقم یک میلیون و 406 هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن عملکرد بهتری داشت و با 122 واحد رشد به  عدد 465 هزار و 557 هزار واحدی رسید.نمادهای برکت، ثتوسا، خزر، چکاوه، خفنر، خکمک و دیران بیشترین تقاضا را در بازار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز