کاهش ۲۰ درصدی قیمت نفت در سال ۲۰۲۰

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰۹:۳۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۲۷۶۷
کاهش ۲۰ درصدی قیمت نفت در سال ۲۰۲۰
با وجود تعطیلی‌های کرونا و انتظار برای محرک بیشتر در سال ۲۰۲۰، قیمت نفت ۲۰ درصد کاهش داشت.

 به گزارش برنا به نقل از رویترز، بازارهای جهانی نفت خام در سال ۲۰۲۰ حدود یک پنجم ارزش خود را از دست داده اند، در حالی که تعطیلات سختگیرانه ویروس کرونا باعث فلج شدن بیشتر اقتصاد جهانی شده است، اما همزمان با محرک های مالی دولت ها، قیمت ها به شدت به پایین ترین سطح خود برگشتند.

روز پنجشنبه، آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۲۰، معاملات هر بشکه نفت برنت با ۲۵ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش در ۵۱.۳۸ دلار معامله شد و هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت ۰.۲ درصد یا ۱۱ سنت از دست داد و به ۴۸.۲۹ دلار در هر بشکه رسید.

نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت نسبت به پایین ترین سطح طی یک  دهه در آوریل بیش از دو برابر شده اند و یک سال گذشته نشان می دهد که اولین قیمت های منفی وست تگزاس اینترمدیت است که سرمایه گذاران جهانی را شوکه کرده است.

قراراست سهام های آسیا روز پنجشنبه در حالی که ارزهای پر خطر نزدیک اوج های دو و نیم ساله گشت و گذار می کنند، به یک روز پرتلاطم سال ۲۰۲۰ پایان دهد، زیرا این امیدواری وجود دارد که تولید واکسن COVID-۱۹ به جهانیان کمک می کند تا همه گیری را شکست دهند.

دلار روز پنجشنبه با چرخشی نزولی سال ۲۰۲۰ را در حالی به پایان می رساند که سرمایه گذاران در حال بهبود اقتصاد جهانی هستند، پول را به سمت دارایی های پرخطر می کشانند.

در کوتاه مدت، نگرانی ها در مورد تعطیلات ویروس کرونا احتمالاً باعث افزایش سود می شود.

نوع جدیدی از این ویروس در انگلستان منجر به افزایش مجدد محدودیت ها، ضربه زدن به تقاضای کوتاه مدت شده و قیمت ها را سنگین می کند، در حالی که بستری شدن در بیمارستان ها و عفونت ها در مناطقی از اروپا و آفریقا افزایش یافته است.

بر اساس داده ها ، در حوزه عرضه، شرکت های انرژی ایالات متحده این هفته ۳ دکل نفتی و گاز طبیعی اضافه کردند.

اوپک پلاس درنشست ۴ ژانویه ، قرار است تولید خود را در ماه ژانویه تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز