افزایش اندک قیمت جهانی نفت

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۱:۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۳۱۹۳
در روز پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی، قیمت نفت برنت ۱۷ سنت و قیمت نفت خام آمریکا ۱۲ سنت افزایش یافت.

به گزارش برنا، در پایان آخرین روز معاملات سال ۲۰۲۰، قیمت نفت برنت با ۱۷ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز گذشته با ۱۲ سنت رشد به ۴۸ دلار و ۵۲ سنت رسید.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در سال گذشته میلادی به ترتیب شاهد ۲۱.۵ و ۲۰.۵ درصد کاهش بود. پس از شیوع گسترده ویروس کرونا در سال گذشته و وقوع جنگ قیمت بین عربستان و روسیه قیمت نفت در ماه آوریل به کف خود رسید.

باشگاه خبرنگاران نوشته، در این سال همچنین برای اولین بار قیمت نفت خام آمریکا به منفی ۴۰ دلار و ۳۲ سنت رسید و نفت برنت رقم ۱۵ دلار و ۹۸ سنت را تجربه کرد که از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون بی سابقه بود اما از ماه آوریل به بعد قیمت‌ها شروع به ترمیم کرد و با اعلام تولید واکسن کرونا رشد قیمت شتاب بیشتری به خود گرفت.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اگین کپیتال گفت: «نیمه نخست سال به دلیل کاهش شدید قیمت‌ها و سپس ترمیم قابل توجهی که داشت قابل توجه و بی سابقه بود.» هرچند قیمت‌ها در طی دو ماه گذشته روندی رو به رشد داشته، اما برقراری مقررات جدید قرنطینه و کشف نوع جدید ویروس کرونا سبب شده تا بار دیگر چشم انداز ترمیم تقاضای جهانی نفت آسیب جدی ببیند.

نظرسنجی جدید رویترز نشان می‌دهد که به اعتقاد تحلیلگران قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ رشد چندان زیادی نخواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز